خریداری ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد: تاکنون ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده که این موضوع نشان از وضعیت خوب بخش کشاورزی استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی ملکشاهی» شامگاه دوشنبه در دومین جلسه‌ کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: امسال پیش‌بینی تولید ۸۱۵ تن گندم را کرده بودیم که ۶۱۵ هزار تن آن قرار بر خرید شد و بقیه آن برای مصرف کشاورزان مورد استفاده قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: کرمانشاه هم‌اکنون جزء برترین استان‌های تولیدکننده گندم است و رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش تولید داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از ظرفیت مناسب سیلو در استان خبر داد و گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت نگهداری گندم در استان وجود دارد که این سیلوها از پراکندگی خوب جغرافیایی برخوردارند.

وی تاکید کرد: مدیریت پرداخت بهای گندم کشاورزان به صورت کشوری است و استان کرمانشاه هیچ دخل و تصرفی در پرداخت‌ها ندارد و توسط یک سامانه مرکزی انجام می‌شود.

خریداری ۷۰۰ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان کرمانشاه

ملکشاهی افزود: تاکنون حدود ۳۸ درصد مطالبات گندم کاران استان پرداخت شده که بیشتر با محوریت کشاورزان مناطق گرمسیری است.
وی اضافه کرد: حدود ۹۸ درصد کشاورزان گندم کار مناطق گرمسیری استان تاکنون مطالبات خود را دریافت کرده‌اند و حدود ۹۵ درصد طلب محصول کلزا نیز به کشاورزان استان تاکنون پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه عنوان کرد: تمامی مدیران استانی تلاش خود را برای پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان انجام داده‌اند و نامه‌نگاری‌هایی با وزیر و معاون وزیر کشور در این زمینه انجام داده‌اند.

وی یادآور شد: بخش خصوصی هر ساله گندم کشاورزان را به نرخی بالاتر از نرخ دولتی خریداری می‌کردند که متاسفانه امسال به این حوزه ورود نکردند.

به گزارش ایرنا، قیمت پایه هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که به ازای هر کیلوگرم ۱۵۰۰ تومان کمک هزینه برداشت، کود و حمل و نقل ۲۰۰۰ تومان در راستای تشویق کشاورزان به تحویل گندم پرداخت می‌شود.
بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha