خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه ۱۳۰ هزار تن افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۶۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۳۰ هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

علی ملکشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مقدار گندم خریداری شده، بیش از ۳۰۵ هزار تن گندم معمولی و بیشتر از ۱۰۵ هزار تن گندم دروم ویژه مناطق گرمسیری استان است که برداشت آنها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه مطالبات گندمکارانی که تا چهارم تیرماه امسال محصول خود را به مراکز تضمینی تحویل داده اند پرداخت شده است اظهار کرد: امسال در مجموع بیش از هزار و ۶۹۳ میلیارد تومان به کشاورزان گندمکار پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اضافه کرد: هم اکنون هفت مرکز دولتی، ۳۸ مرکز خصوصی و هشت مرکز مباشر تعاون روستایی کار خرید تضمینی گندم را در استان برعهده دارند.

ملکشاهی با بیان اینکه کار برداشت گندم در مناطق گرمسیر استان به پایان رسیده است یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه با توجه به سردسیر بودن برخی از مناطق آن مانند بخش هایی از سنقر و دالاهو تا هفته سوم شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هر کیلو گندم ۱۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود اظهار کرد: قیمت پایه هر کیلوگرم گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که به ازای هر کیلوگرم هزار و ۵۰۰ تومان کمک هزینه برداشت، کود و حمل و نقل و ۲ هزار تومان در راستای تشویق کشاورزان به تحویل گندم پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha