مبلغ بیمه مزارع گندم کهگیلویه و بویراحمد به کشاورزان برمی گردد

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبلغ ۸۰۰ هزار تومانی که به ازای بیمه برای هر هکتار کشت قراردادی از کشاورزان در حوزه گندم کم شده بود، به کشاورزان برمی گردد.

سید علی معتمدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:در کشت قراردادی گندم بیمه اختیاری بود اما هنگام خرید گندم از کشاورزان دولت بیمه را بصورت اجباری از کشاورزان کشت قراردادی کم کرد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، قرار شده متولیان بیمه کشاورزی، مبلغ ۸۰۰ هزار تومان برای هر هکتار کشت قراردادی را به کشاورزان برگردانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال بی سابقه ترین تولید گندم را را در استان شاهد بودیم به گونه ای که سال گذشته مجموعا ۳۶ هزار تن خرید تضمینی گندم صورت گرفت در حالی که امسال ۸۲ هزار تن گندم سیلویی و بذری خرید تضمینی شده است که انقلابی در تولید محسوب می شود.

معتمدی پور عنوان کرد: استان در زمینه ۲ طرح مرتبط با کشت و تولید گندم شامل طرح جهش تولید در دیم زارها و طرح کشت قراردادی در گندم آبی در سطح کشور اول شد و برای اولین بار تولید گندم دیم بیشتر از گندم آبی بود.

سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه آبی در استان زیر کشت محصول گندم رفته است.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول زراعی معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha