هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال طرح راه روستایی در باشت در دست اجراست

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال طرح عمرانی در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

نادر گرامی روز سه شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای اجرا و تکمیل ۱۳ طرح در زمینه آسفالت، بهسازی و لین سازی، ترمیم پل ها، تکمیل راه های روستایی، ایمن سازی راه های روستایی در این شهرستان هزینه خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل بهسازی جاده روستای پیچاب سراستانه و پیچاب مرکزی، پل بریم چاه تلخ و روستاهای آنتنی، آسفالت روستایی روستاهای فاقد آسفالت (مله برفی)، بهسازی و ایمن

سازی جاده لار به شاه بهرام فاز اول، بهسازی و آسفالت راه روستایی ده بزرگ هزیم میانه-پیچاب –اشکفت شاه –شهرک خیزان، بهسازی و لین سازی لار به شاه بهرام فاز دوم، تکمیل راه روستایی پشت کوه –لار –بوسنگان-بیدک-چاه تلخ، روکش آسفالت چاه تلخ به ده بزرگ و راهدارخانه و مهمانسرای است.

گرامی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ها ۴۵ درصد است اظهار کرد: با تکمیل این تعداد طرح ها ۴۰ دستگاه پل احداث و بیش از ۳۶ کیلومتر و ۷۰۰ متر از راه های روستایی بهسازی و آسفالت خواهد شد.

فرماندار باشت گفت: بهسازی جاده روستای پیچاب سرآستانه و پیچاب مرکزی به طول ۸۰۰ متر با اعتباری بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۷۲ میلیون ریال، آسفالت روستایی روستاهای فاقد آسفالت (مله برفی) با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال به طول ۲ هزار و ۴۰۰ متر، بهسازی و ایمن سازی جاده لار به شاه بهرام فاز اول به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در دست اجراست.

وی ادامه داد: بهسازی و آسفالت راه روستایی ده بزرگ هزیم میانه-پیچاب –اشکفت شاه –شهرک خیزان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به طول پنج هزار متر، تکمیل راه روستایی پشت کوه –لار –بوسنگان-بیدک چاه تلخ با اعتبار ۴۶ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال به طول ۲ هزار متر در دست اجراست.

گرامی تصریح کرد: طرح عمرانی پل بریم چاه تلخ و روستاهای آنتنی با اعتباری بیش از ۲۳۱ میلیارد و ۴۵۴ میلیون ریال هم اکنون در دست اجراست که با بهره برداری از این طرح پنج هزار راه روستایی آسفالت و ۳۰ دستگاه پل احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهسازی و ایمن سازی فاز دوم جاده لار به شاه بهرام با اعتباری بیش از یکهزار متر مربع در دست ساخت است با تکمیل این طرح چهار هزار متر راه روستایی بهسازی خواهد شد.

فرماندار باشت افزود: طرح عمرانی جاده کوه دهک با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۴۱۹ میلیون ریال، احداث پل چشمه دره با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، روکش آسفالت محور باشت فتح با اعتبار ۳۳ میلیاردریال، ترمیم پل های بزرگ باشت با اعتبار ۹ میلیارد ریال در یکسال گذشته در این شهرستان تکمیل شده شده است.

گرامی اظهار کرد: بیش از۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که ۷۰ کیلومتر آن خاکی است.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha