۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85211468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه باشت با اجرای ۲۰ هزار میلیارد ریال طرح های زیربنایی

گچساران- ایرنا- شهرستان باشت یکی از مناطق گرمسیری با قدمت و با ظرفیت های فراوان اما محروم در کهگیلویه و بویراحمد است که با تلاش و اهتمام ویژه دولت سیزدهم و تزریق بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار و اجرای طرح های مهم و کلان عمرانی و اقتصادی روی ریل توسعه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محرومیت زدایی یکی از اهداف مهم و بلند مدت دولت سیزدهم است و این دولت با حضور صادقانه در میان مردم توانست اعتماد های آسیب دیده را ترمیم و امیدها را برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی افزایش دهد.

به گفته مسئولان اجرایی باشت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیر ساخت های این شهرستان در دولت سیزدهم در قالب بیش از ۲۰۰ طرح شاخص در بخش های مختلف سرمایه گذاری شده که بخشی از این طرح ها تاکنون به بهره برداری رسیده و این سرمایه گذاری علاوه بر افزایش امیدها موجب رشد و توسعه این منطقه کم برخوردار و محروم شده است.

رشد شاخص فعالیت این شهرستان در بخش عمران روستایی و شهری، راه، برق، مدارس، کشاورزی ، زیر ساخت جاده های و ارتباطات در دولت سیزدهم قابل توجهی بوده تا جایی که آمارهای موجود در این زمینه را ارائه می دهد.

همچنین پیش بینی چند طرح بزرگ اقتصادی،حوزه راهسازی،آب روستایی،صنعتی و کشاورزی چشم انداز امیدبخشی برای توسعه شهرستان باشت ترسیم کرده است.

شاخص توسعه عمران روستایی در دولت سیزدهم

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران و باشت افزود: زیر سازی و آسفالت ۲۲ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله پزین، کوشک ظفری، چهار راه گشین، سرابیز، دلی رباط، دره باشت ده بزرگ، نارک موسی، سلطان آباد و... با اعتبار ۳۰۰ میلیارد در دولت سیزدهم انجام شد.

محمدمراد راغ پور اظهار کرد: در این مدت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در قالب ۴۷ طرح عمرانی در راستای بهبود محیط روستایی و توسعه خدمات رسانی به روستائیان هزینه شد.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار در زمینه بهسازی و اصلاح شبکه برق روستاها، بهسازی معابر روستایی، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، سنگ فرش، ساخت پل زیرسازی و آسفال تره مصرف رسیده است .

راغ پور با بیان اینکه طرح هادی در ۵۱ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان تاکنون اجرا شده گفت: بیش از ۴۲۷ فقره تهسیلات مسکن به متقاضیان در دولت سیزدهم از سوی بنیاد مسکن پرداخت شد.

هزینه هفت هزارو ۷۴۰ میلیارد ریال دولت سیزدهم در بخش کشاورزی باشت

مدیر جهاد کشاورزی باشت گفت: هفت هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال در بخش توسعه کشاورزی در قالب تسهیلات و طرح های عمرانی در دولت سیزدهم در این شهرستان هزینه شد.

محمد انصاری بیان کرد: این تعداد اعتبار برای اجرای بیش ۳۳طرح عمرانی و اقتصادی در بخش کشاورزی با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم هزینه و یا اجرا خواهد شد.

وی ابراز کرد: در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی شهرستان در دولت سیزدهم ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی به ۶ متقاضی پرداخت شد.

انصاری گفت: سال گذشته تاکنون ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح های سامانه نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغات این شهرستان پرداخت شد که در این زمینه بیش از ۵۰ هکتار از اراضی و باغات این شهرستان به سیستم آبیاری نوین تبدیل شد.

وی گفت: ساخت زنجیره کامل تولید مرغ گوشتی ۵۰۰ هزار قطعه ای خان احمد، ۲طرح پرواربندی صنعتی ۵۰۰راسی گوساله و بره، گلخانه گیاهان دارویی و سبزی و صیفی بار سرابیز باشت، ساخت سردخانه و بسته بندی با ظرفیت یکهزار تنی دهباشی، سردخانه ۵۰۰تنی در شهرک صنعتی خان احمد اساخت سردخانه ۸۰۰تنی نیکبخت، ساخت مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه ای درخشان از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت در بخش کشاورزی در باشت بوده است.

توسعه عمران شهری شهر های باشت و بوستان

فرماندار باشت گفت: همچنین در دولت سیزدهم بیش از ۱۱ طرح عمرانی در زمینه زیر ساخت های عمران شهری شهر بوستان با اعتباری بیش از ۹۰ میلیارد ریال اجرا شد.

تلاش دولت سیزدهم برای خروج باشت از محرومیت

نادر گرامی ابراز کرد: اجرای جدول گذاری معابر ،ساخت کانال سنگی هدایت سیلاب،خریداری یک دستگاه خودروی اطفای حریق آتش نشانی، آسفالت با استفاده از قیر سهمیه ای از مهمترین طرح های اجرا شده برای رفاه حال شهروندان ساکن شهر بوستاندر دولت سیزدهم بوده است.

شهردار باشت گفت: بیش از ۴۰۰ میلیاردریال شهرداری باشت در زمینه زیر ساخت های عمران شهری در دولت سیزدهم هزینه کرد.

سد رضا حسینی اظهار کرد: رفع مشکل روشنایی معابر شهر باشت، خرید ماشین آلات، ساخت و نصب ۱۰۰ پل فلزی، ساخت مخزن ۹۰ متر مکعب مخزن بتی، نصب تابلو راهنمایی، ساخت کانال دفع آبهای سطحی از مهمترین اقدامات انجام شده در این مدت در شهر باشت است.

ساماندهی گلزار شهدا

فرماندار باشت گفت: بیش از ۴۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و مسئولیت های اجتماعی از سال گذشته تاکنون برای ساماندهی گلزار شهدای این شهرستان اختصاص داده شد که هم اکنون ساماندهی ۱۰ گلزار شهدا در قالب ۱۶ مزار در این شهرستان در دست اجراست.

نادر گرامی با بیان اینکه از این میزان اعتبارات بیش از ۳۳ میلیارد ریال از محل مسئولیت های اجتماعی نفت است گفت: برخی از گلزار های شهدای این شهرستان به مجتمع فرهنگی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: بیش از ۳۵ گلزار شهدا در شهرستان باشت وجود دارد که پیکر ۹۰ شهید انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس آرمیده است.

هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه و طرح های ورزشی

مسئول اداره تجهیز، نوسازی و توسعه مدارس گچساران و باشت گفت: بیش از ۳۵۰ میلیاردو ۴۲۲ میلیون ریال در دولت سیزدهم برای اجرا و تکمیل ۲۷ طرح آموزشی، ورزشی و فرهنگی در زمینه ساخت ۱۰ باب مدرسه در قالب ۵۵ کلاس، ۱۵ چمن مصنوعی، ساماندهی تپه نورالشهدا و مجتمع فرهنگی باشت هزینه شد.

تلاش دولت سیزدهم برای خروج باشت از محرومیت

حسین علیزاده بیان کرد: ۲۶۳ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای ساخت ۵۵ کلاس درس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشت اختصاص یافت که تاکنون هفت طرح آموزشی در قالب ۳۳ کلاس درس شامل مدرسه ۲ کلاسه لیراب باشت، مدرسه ۲ کلاسه منصور آباد، مدرسه ۲ کلاسه روستای برمامیون ، ۶ کلاسه کوثر، ۶ کلاسه الزهرا، پروین اعتصامی و آیت الله حکیم در دولت سیزدهم در این شهرستان تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی قبل از دولت سیزدهم تنها یک چمن مصنوعی در مدارس باشت وجود داشت ابراز کرد: ۱۵ چمن مصنوعی به مساحت هشت هزار متر مربع و با اعتباری بیش از ۲۱ میلیاردو ۱۱۷ میلیون ریال در این مدت در مدارس این شهرستان به بهره برداری رسیده که از این تعداد چمن مصنوعی ۱۲ مورد از محل اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت اجرا شد.

برقراری دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت

فرماندار باشت ابراز کرد: عملیات اجرای هشت طرح توسعه فناوری ارتباطات با اعتباری بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باشت در دولت سیزدهم در این شهرستان آغاز شد که بخشی از آنها به بهره برداری رسیده است.

گرامی گفت: توسعه فناوری ارتباطات شامل سایت ارتباطی همراه اول روستای بهره عنا و شهر باشت، سایت ارتباطی ایرانسل روستای دمیه و حاج قلندر است.

وی تصریح کرد: ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان باشت هم اکنون به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که امید است تا پایان امسال به صد درصد برسد.

توسعه و اصلاح برق ۳۳ روستا در باشت/ برق رسانی به روستاهای فاقد برق

فرماندار باشت ابراز کرد: توسعه و اصلاح برق ۳۳ روستا در این شهرستان در دولت سیزدهم اجرا شد و بهسازی و اصلاح برق روستاهای شوش و دهک ، گروس، چاه تلخ و تلخاب بیدک، شاه زینعلی، تلچگاه، دم تنگ میان تنگان و بوسنگاه ، توسعه برق روستاهای بهره عنا، گله امیر شیخی، نارگ موسی، تنگ هنگون، نازنگون، پشتکوه، کوهسرک، برغون و چشمه دره از مهمترین این پروژه هاست.

وی اصلاح برق روستاهای لار، کوهسرک، نارک موسی، کته و بوسنگان، برق رسانی به روستاهای بدون برق این شهرستان از جمله روستای پاکل آب انجیر پیچاب را از دیگر طرح های اجرا شده در این مدت اعلام کرد و گفت: در این طرح ها بیش از ۱۱.۸ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف، ۶.۳ کیلومتر شبکه متوسط، ۲۲ پست هوایی ۴۶۵ پایه برق در روستاها اجرا شد.

اجرای بیش از۲هزار میلیارد ریال طرح راه روستایی و راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردریال طرح عمرانی در زمینه بهسازی و آسفالت راه های روستایی و نگهداری و ایمن سازی راهها در مناطق مختلف شهرستان باشت در این مدت اجرا و در دست اجراست.

تلاش دولت سیزدهم برای خروج باشت از محرومیت

عابد محمدی افزود: این میزان اعتبار در قالب ۱۴ طرح در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی، ترمیم پل ها، تکمیل راه های روستایی، ایمن سازی راه های روستایی در این شهرستان هزینه شده و خواهد شد.
وی با بیان اینکه از این تعداد طرح های عمرانی، امسال چهار مورد به بهره برداری رسیده بیان کرد: هم اکنون بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان در قالب ۱۰ طرح عمرانی در دست اجراست.
محمدی تصریح کرد: طرح های در دست اجرای راهداری باشت شامل بهسازی و آسفالت راههای روستایی منطقه پیچاب، مله برفی، جاده لار -شاه بهرام، ده بزرگ هزیم میانه، پیچاب، اشکفت شاه، شهرک خزیون، پشت کوه ،بوسنگان، بیدک است.

توسعه زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار کهگیلویه‌ و بویراحمد گفت: قطعه دوم بزرگراه بابامیدان‌- گچساران-بهبهان (قطعه ۱/ب ) بطول ۱۰ و نیم کیلومتر در شهرستان باشت از توابع کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس هم اکنون با اعتباری بیش از سه هزار میلیارد ریال در دست اجراست که بیش از چهار کیلومتر از این بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.
علی محمد روستا با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دولت سیزدهم آغاز شد تصریح کرد: میزان پیشرفت قطعه یک بند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران به بهبهان هم بیش از ۱۸ درصد است.

وی با بیان اینکه مدت قرار داد این طرح ۳۶ ماهه است افزود: تاکنون ۲۲۷ هزارو ۵۰۰ متر مکعب خاکبرداری، ۴۲ هزار متر مکعب خاکریزی، پنج هزارو ۸۰۰ متر مکعب زیر اساس ، ۲ هزارو ۶۰۰ متر مکعب اساس ، پنج هزارو ۱۷۲ تن آسفالت، ۱۷۲ تن میلگرد، ۱۱ هزارو ۷۰۰ متر مکعب بتن ریزیو ۲۵۰ تن قیر در این طرح ملی اجرا شده است.

اختصاص یکهزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم به بهسازی محور لار-شاه بهرام باشت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بهسازی و ایمن سازی محور لار-شاه بهرام باشت با اعتبار یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال در دست اجراست و برای طرح بهسازی جاده لار به شاه بهرام مسیری به طول ۶ کیلومتر و عرض ۱۱ متر ایمن سازی و نقاط حادثه خیز آن برطرف خواهد شد.

علی محمد روستا با بیان اینکه هم اکنون این طرح در قالب ۲ قطعه در دست اجراست گفت: قطعه اول این طرح با اعتبار۱۳۰ میلیارد ریال بطول ۲ کیلومتر و قطعه دوم با اعتبار یکهزار میلیارد ریال بطول سه و نیم کیلومتر از محل سفر رئیس جمهور در دست اجراست و براساس برنامه ریزی انجام گرفته تا پایان ۱۴۰۲ به بهره برداری می شود.

عملیات تکمیلی سایت ادارات شهرستان باشت پس از یک دهه

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مساحت سایت ادارات باشت بیش از ۲ هزار و ۵۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: هم اکنون این طرح با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

محمد راستا بیان کرد: پیشرفت فیزکی این طرح ۷۵ درصد است و در سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات نیمه کاره رها شده بود.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۰ با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد ریال آغاز و زمان اتمام این طرح عمرانی ۳۶ ماهه بوده و تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

تلاش دولت سیزدهم برای خروج باشت از محرومیت

راستا اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی طرح ساختمان خانه پزشکان شهر باشت با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به صورت مطلوبی در حال اجراست که در مهر ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: این طرح در قالب ۹ خانه پزشک متاهلی و ۶ واحد مسکونی مجردی پزشک با ۲۵۰ میلیار ریال اعتبار در دست ساخت است.

فرماندار باشت گفت: هم اکنون ۲ طرح از سوی آب منطقه ای با اعتباری بیش از ۹۹۵ میلیارد ریال در این شهرستان در دست اجرا دارد و این طرح های شامل آبیاری به اراضی دشت خان احمد و ساماندهی رودخانه باشت از پل شهید کلانتری تا پل شوش است.

شهرستان ۲۶ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha