۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85180313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صهیونیسم علیه صهیونیسم/پسر «مناخیم بگین»، حزب نتانیاهو را استثمارگر خواند

تهران-ایرنا- تنش سیاسی بعد از تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضائی در کنست (پارلمان) میان صهیونیست ها ادامه دارد و پسر «مناخیم بگین» قصاب دیر یاسین و نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، حزب حاکم نتانیاهو را استثمارگر خواند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، «بنی بگین» عضو حزب «امید نو» و فرزند «مناخیم بگین» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در جمع معترضان به لایحه تغییرات قضائی این رژیم اعلام کرد: «امروز حزب لیکود آزادی های مدنی ما را می گیرد تا به طور نامحدود ما را تحت کنترل قرار دهد».

فرزند قصاب دیریاسین، حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو» را حزبی مخرب و استثمارگر اعلام کرد.

مناخیم بگین یهودی تندروی بلاروس تبار بود که نخستین کابینه رژیم صهیونیستی را در تل آویو تشکیل داد؛ این تندروی یهودی در یک صبح بهاری آوریل ۱۹۴۸ بدون هیچ اخطار قبلی پیشاپیش گروه تروریستی «ایرگون» همراه اسحاق شامیر،سرکرده گروه تروریستی «اشترن گنگ» به دهکده با صفای «دیر یاسین» واقع بر ارتفاعات مشرف به قدس اشغالی پا گذاشت و تا پیش از غروب آفتاب منطقه ای فلسطینی با پشتوانه قرن ها حیات متمددانه را از هستی ساقط و با خاک یکسان نمود.
مناخیم بگین و همدستانش در دیر یاسین یکی از سیاه ترین فجایع بشری را به نام خود ثبت کردند و پس از سلاخی و تجاوز به دست کم ۱۰۰ زن و کودک فلسطینی تا عصر آن روز، شب هنگام این کشتار را در همان نزدیکی جشن گرفتند.آن ها در شهرکی یهودی نشین در کمتر از ۵ کیلومتری محل جنایت با چای و کیک از هم پذیرایی کردند و جزئیات تجاوزات و آدم کشی هایشان را با آب وتاب برای همسران و دوستانشان بازگو کردند. جنایت دیریاسین در تاریخ جهان با نام مناخیم بگین به ثبت رسید.

خبر دیگر از سرزمین های اشغالی این که، «دانی دانون» عضو کنست از حزب لیکود بعد از تصویب پیش‌نویس قانون «لغو برهان عقلانیت» در کست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در چارچوب لایحه تغییرات قضایی به «ایزرائیل نیوز» گفت: هدف بعدی ما تغییر ترکیب «کمیته انتخاب قضات دیوان عالی» است.

وی، پیروی نکردن مخالفان لایحه تغییرات قضائی از یک رهبر واحد را دلیل شکست مذاکرات برای رسیدن به توافق اعلام و در عین حال، بر تلاش برای رسیدن به توافق با آنها تاکید کرد.

«تالی گاتلیف» عضو کنست از حزب لیکود نیز، چپ ها را به تلاش برای تفرقه افکنی بین اسرائیلی ها متهم کرد و گفت: چپ ها فقط دنبال فروپاشی کابینه حاکم هستند.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دیروز (دوشنبه) با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد.

این پیش نویس با ۶۴ رای تصویب شد و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به آن رای مثبت داد.

کنست در طول جلسه طولانی دیروز خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف بر سر این پیش نویس، به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» بدنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

پیش از این منابع خبری از تلاش های دقیقه نودی سران صهیونیست برای یافتن یک راه حل میانه بین موافقان و مخالفان لایحه تغییرات قضایی خبر داده و گفته بودند که این احتمال وجود دارد که ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو ملاحظات ائتلاف اپوزیسیون در پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را لحاظ کرده و آن را به صورت تعدیل شده تصویب کند و بررسی بقیه مفاد لایحه تغییرات قضایی نیز به تعویق بیفتند اما این پیشنهاد به جایی نرسید.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفت که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان‌های اطراف کنست تظاهرات کردند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس رژیم صهیونیستی به شدت سقوط کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha