چالش جدی گل‌محمدی با پرسپولیسی که توازن ندارد

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پرسپولیس با وجود تکمیل بودن فهرست، توازن لازم را بین خطوط خود ندارد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی خود را برای بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر و فصل جدید فوتبالی آماده می‌کند که فصل قبل را با قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ به بهترین شکل ممکن به پایان رساند. اکنون سرخپوشان در تدارک بستن تیمی هستند که برای موفقیت در آسیا تلاش کند.

این در حالی است که پرسپولیس تا کنون سه بازیکن را در نقل و انتقالات به خدمت گرفته اما از طرفی پنج بازیکن از جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی جدا شده‌ند.

شهاب زاهدی، مسعود ریگی و محمدحسین کنعانی‌زادگان خریدهای پرسپولیس در این تابستان بودند و از طرفی سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، شیخ دیاباته، لئاندرو پریرا و احمد گوهری از تیم رفتند اما با توجه به قانون سازمان لیگ مبنی بر استفاده از تنها ۱۹ بازیکن بزرگسال، فهرست سرخپوشان تکمیل است.

باشگاه پرسپولیس دنبال به خدمت گرفتن یک دروازه بان و یک مهاجم است تا با قدرت لازم پای به بازی‌های لیگ بگذارد اما در شرایطی که تنها ۹ روز به شروع مسابقات لیگ باقی مانده، مشخص است که پرسپولیس کمبود بازیکن دارد.

برای مثال این تیم، دفاع راست تخصصی و دروازه‌بان دوم ندارد. موضوعی که ممکن است تیم گل‌محمدی را با چالش مواجه کند. از طرفی در برخی خطوط ترافیک بازیکن دیده می‌شود.

چالش جدی گل‌محمدی با پرسپولیسی که توازن ندارد

در حال حاضر پرسپولیس در خط دروازه علیرضا بیرانوند را دارد اما دو دروازه‌بان دیگر این تیم یعنی امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی زیر ۲۱ سال هستند و نمی‌توان روی حضور آنها درون دروازه تیم بزرگی مانند پرسپولیس حساب باز کرد. به همین خاطر سرخپوشان باید جذب یک دروازه بان دوم را در دستور کار قرار دهند. هر چند باشگاه پرسپولیس دنبال دروازه بان زیر ۲۳ سال بود تا فهرست تیم را پر نکنند، اما تا الان موفق به جذب آن نشد.

وقتی در خط دفاع نگاهی به فهرست تیم بیاندازیم، متوجه می‌شویم که تیم در این پست نه تنها کمبودی ندارد، بلکه ترافیک بازیکن نیز وجود دارد که پست باعث شده تا فهرست تیم تکمیل شود.

گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مرتضی پورعلی‌گنجی، فرشاد فرجی و حتی وحدت هنانوف بازیکنان حاضر در این پست هستند. علی نعمتی و دانیال اسماعیلی فر هم نفراتی هستند که در دفاع چپ و راست برای پرسپولیس به میدان می‌روند. هر چند دو بازیکن زیر ۲۳ سال هم جایگزین‌های آنها محسوب می‌شوند که جایی در فهرست بزرگسالان ندارند.

محمدمهدی احمدی در پست دفاع چپ و علیرضا بابایی در دفاع راست نفراتی هستند که پرسپولیس به‌عنوان نفرات جایگزین از آنها استفاده خواهد کرد. هر چند گاهی امیری هم در دفاع چپ به بازی گرفته می‌شود.

چالش جدی گل‌محمدی با پرسپولیسی که توازن ندارد

پرسپولیس معمولا با یک هافبک دفاعی به میدان می رود و در برخی مواقع هم گل‌محمدی از دو هافبک دفاعی به صورت همزمان بازی می‌گیرد اما اکنون سه بازیکن در این پست هستند. میلاد سرلک، مسعود ریگی و سینا اسدبیگی نفراتی هستند که پرسپولیس در این پست از آنها بهره می‌برد. هر چند محمدحسین محمدیان به عنوان بازیکن زیر ۲۱ سال نیز در این پست خواهد بود.

یک خط جلوتر جایی است که پرسپولیس را می‌توان در آن منطقه، غنی‌ترین تیم ایران دانست. امید عالیشاه، سروش رفیعی، مهدی ترابی، سعید صادقی و وحید امیری در پست هافبک طرح و نفوذی قابل استفاده هستند. این نفراتی هستند که فهرست تیم را پر می‌کنند. هر چند محمد عمری هم در این پست برای تیم گل محمدی کارایی زیادی دارد و او هم به عنوان بازیکن جوان، به فهرست بزرگسالان اضافه شد. در این خط، میلاد سورگی، محمدحسین محمودی نفراتی هستند که لیست پر نمی‌کنند و سهمیه جوانان محسوب می شوند.

در خط حمله هم پرسپولیس شهاب زاهدی و مهدی عبدی را در اختیار دارد. بازیکنانی که نوسان زیادی دارند و نشان دادند که هیچگان نمی‌توان روی آنها حساب ویژه ای باز کرد. هر چند علیرضا خدادادی سهمیه زیر ۲۳ سال هم در بازی‌های تدارکاتی برای تیم گل‌محمدی گل زده و دو سال است کنار تیم بزرگسالان حضور دارد. علیرضا عنایت زاده دیگر بازیکن جوان پرسپولیس در این لیست است.

با این حال یحیی گل‌محمدی در این روزها از بازیکنان تیم‌های پایه استفاده می‌کند تا آنها را بسنجد تا در صورت نیاز از این نفرات در تیم اصلی استفاده کند.

چالش جدی گل‌محمدی با پرسپولیسی که توازن ندارد

ترافیک در برخی خطوط و کمبود بازیکن در برخی خطوط دیگر نشان می‌دهد که توازن لازم در بین خطوط در پرسپولیس این فصل دیده نمی شود و معلوم نیست با این تیم نامتوازن پرسپولیس چگونه می‌خواهد در آسیا و رقابت با تیم‌هایی که رونالدو، بنزما، کانته، فرمینیو و خیلی دیگر از ستاره‌های بزرگ دنیا را دارند، برای قهرمانی بجنگد.

هر چند در حال حاضر وحدت هنانوف و فرشاد فرجی این روزها با تیم تمرین می کنند اما در صورت جذب بازیکن، آنها باید پرسپولیس را ترک کنند و به تیم دیگری بروند. آنهم در شرایطی که تنها ۹ روز به شروع بیست و سومین دوره مسابقات لیگ برتر زمان باقی مانده است.

چالش جدی گل‌محمدی با پرسپولیسی که توازن ندارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha