۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85180429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسوول امور آب شهرداری: ریزش برگ درختان کرج جای نگرانی ندارد  

کرج – ایرنا- مسوول امور آب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به برخی سووالات شهروندان در خصوص پدیده ریزش برگ برخی درختان سطح این کلانشهر گفت: این امر طبیعی و ناشی از ویژگی ساختاری (فیزیولوژی) نوع درختان است. 

"رضا صالحی" روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی درختان سطح شهر کرج مانند چنار براثر اختلاف دمایی دچار ریزش برگ می شوند که این وضعیت عکس العمل طبیعی و فیزیولوژی گیاه به تغییرات دمایی است و جای نگرانی ندارد.

وی ادامه داد: این درختان در واقع به صورت طبیعی احیا شده و دوباره سرسبزی و طراوت خود را باز می یابند ضمن آنکه آبیاری درختان سطح شهر به طور مستمر انجام می شود.
مسوول امور آب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به اقدامات و برنامه های این مجموعه در راستای کمک به کاهش مصرف آب به ویژه آب شرب و عبور از بحران آب اشاره کرد و گفت: طرح توسعه شبکه یکپارچه خطوط انتقال و توزیع آب خام در راستای جداسازی آب فضای سبز از شرب، بهینه سازی سیستم های آبیاری به ویژه شبکه قطره ای با هدف کاهش هدر رفت آب فضای سبز این شهر درحال انجام است .

مسوول امور آب شهرداری: ریزش برگ درختان کرج جای نگرانی ندارد  


وی اظهار کرد: اکنون آبیاری عرصه های فضای سبز کرج برای کاهش تبخیر به ساعات خنک و شب هنگام موکول شده است.
صالحی جایگزینی گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی را از دیگر اقدامات برای مقابله با تنش آبی در کرج عنوان کرد و گفت: تاکنون میزان جداسازی آب خام از آب شرب کرج به بالای ۸۰ درصد رسیده است .

وی ادامه داد: برخی مواقع نیز چاه های با کیفیت بالا برای تامین آب شرب شهروندان در اختیار آبفا البرز قرار می گیرد.

مسوول امور آب سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری به اقدامات بلندمدت مدیریت شهری برای استفاده بهینه از آب و اصلاح الگوی فضای سبز پرداخت و گفت : حرکت در راستای جدا سازی آب خام فضای سبز از آب شرب شهری ، پیاده سازی دستورالعمل های مربوط به توسعه فضای سبز و آبیاری ، بازدید های کارشناسانه از کاشت و آبیاری فضای سبز ، استفاده از ظرفیت تصفیه خانه های محلی برای بازچرخانی پساب ها ، اجرای برنامه های کمیته ملی سازگاری با کم آبی و اجرای طرح های آموزش همگانی با موضوع مصرف بهینه آب از مهمترین برنامه ها است.

صالحی بیان کرد: سپردن انتفاع از پنج حلقه چاه شهرداری کرج به آبفا برای تامین آب شرب شهروندان، در اختیار گذاشتن تانکرهای شهرداری برای تامین آب شرب محله های با تنش آبی ، حذف آب شرب از آب خام برای آبیاری فضای سبز و همکاری با آبفا برای قطع انشعاب های غیرمجاز از برنامه های کوتاه مدت مدیریت شهری کرج است.

کلانشهر کرج بیش از سه هزار هکتار فضای سبز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha