۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85180538
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۵۴ هزار تن خرید تضمینی گندم همدان انجام شد

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۴
کد خبر: 85180538
۲۵۴ هزار تن خرید تضمینی گندم همدان انجام شد

همدان - ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: تاکنون ۲۵۴ هزار تن خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان انجام شده است.

مسعود اکبری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا، افزود: از مجموع ۲۵۴ هزار تن خرید تضمینی گندم ، ۴۴ درصد آن مربوط به شبکه تعاون روستایی بوده که تاکنون ۱۱۰ هزار تن خریداری کرده و ۵۶ درصد آن را اداره غله استان انجام داده است.

مدیر تعاون روستایی استان همدان ، میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های استان همدان را به ترتیب رزن ۴۹ هزار تن ، کبودرآهنگ ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن ، بهار ۱۱ هزار و ۳۰۰ تن ، همدان ۹ هزار و ۱۰۰ تن ، اسدآباد هفت هزار تن ، ملایر ۶ هزار تن ، فامنین پنج هزار و ۴۰۰ تن ، تویسرکان ۲ هزار تن و نهاوند یک هزار تن اعلام کرد.

وی یادآور شد: این میزان خرید تضمینی گندم در ۴۱ مرکز خرید از کشاورزان انجام شده است.

آماده سازی زیرساخت‌های خرید گندم از اوایل فروردین ماه در دستور کار سازمان تعاون روستایی استان قرار گرفته بود و جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان طبق جدول پاکی، یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت و ۲ هزار تومان جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شده که در مجموع نرخ خرید تضمینی گندم ۱۵هزار تومان است.

سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان ۳۱۸ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۵۰درصد خرید توسط شبکه تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha