۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85143892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ مرکز تعاون روستایی در استان همدان آماده خرید تضمینی گندم است

همدان - ایرنا- مدیر سازمان تعاون روستایی همدان گفت: زیرساخت‌های خرید گندم در استان فراهم و ۳۹ مرکز سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم آماده سازی شده است.

به گزارش ایرنا، مسعود اکبری روز یکشنبه در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم با حضور روسای ادارات تعاون روستایی استان همدان افزود: آماده سازی زیرساخت‌های خرید گندم از اوایل فروردین ماه در دستور کار سازمان تعاون روستایی استان قرار گرفته و با هماهنگی دستگاه های متولی زیرساخت های خرید گندم در استان ایجاد شده است.

مدیرسازمان تعاون روستایی همدان ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان طبق جدول پاکی، یک هزار و ۵۰۰ تومان یارانه کاشت و ۲ هزار تومان جایزه تحویل گندم در نظر گرفته شده که در مجموع نرخ خرید تضمینی گندم ۱۵هزار تومان خواهد بود.

اکبری یادآور شد: سال گذشته میزان خرید تضمینی گندم در سطح استان ۳۱۸ هزار تن بود که از این میزان بیش از ۵۰درصد خرید توسط شبکه تعاون روستایی از کشاورزان تحویل گرفته شد.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha