امام جمعه کرمانشاه: اصلاح بین مردم برای برقراری سازش بالاترین مرتبه انسانیت است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از دوستی میان مردم به عنوان یکی از پایه‌های امنیت اجتماعی یاد کرد و گفت: اصلاح بین مردم برای برقراری صلح و سازش بالاترین مرتبه انسانیت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله «مصطفی علما» روز سه‌شنبه در همایش صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه که با حضور مسوولین قضایی استان و گروه زیادی از خیّران صلح و سازش برگزار شد، با اشاره به وصیت حضرت علی (ع) به فرزندانش افزود: امام علی(ع) به فرزندان خود وصیت می‌فرمایند که یکی کارهای شما اصلاح بین مردم باشد.

وی اضافه کرد: لذا بزرگان دین همواره بر اصلاح بین مردم تاکید داشته اند و تکامل جامعه و امنیت اجتماعی با روابط حسنه بین مردم صورت می‌گیرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: خون صلح جزو سیره معصومین (علیهم‌السلام) است و ترفیع برای ماست زیرا باعث ارتقای معنوی جامعه می‌شود. اصلاح بین مردم بالاترین حرکت انسانی است، زیرا بزرگان ما هم دنیا را فهمیدند هم آخرت را، لذا همین روش رسیدن به اوج‌ انسانیت است و رضایت خداوند متعال را در پی دارد.

آیت الله علما اظهار داشت: توحید می‌فرماید هم بگذریم، هم دیه بگیریم، هم اجرا کنیم، اما گذشت بالاترین مرتبه انسانیت است که بهشت پاداش حقه آن است.

به گزارش ایرنا؛ سال گذشته ۲۵ فقره پرونده قتل در استان کرمانشاه به سازش رسیده است و از مجموع حدود ۱۱۳ هزار پرونده ورودی به معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمانشاه حدود ۲۹ هزار فقره به سازش انجامیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha