۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85180567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: خواستار تقویت روابط راهبردی با روسیه هستیم

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85180567
چین: خواستار تقویت روابط راهبردی با روسیه هستیم

تهران- ایرنا - وانگ یی دیپلمات ارشد چین در ملاقات با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه تاکید کرد پکن خواستار تقویت روابط راهبردی با روسیه است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از شنهوآ، در جلسه ای که با حضور وانگ یی و نیکلای پاتروشف برگزار شد دیپلمات ارشد چین گفت: چین و روسیه با همکاری هم با در برابر سلطه جویی و اقدامات برتری جویانه برخی کشورها ایستادگی می کنند.

وی در ادامه سخنانش افزود چین خواستار تقویت روابط راهبردی با روسیه، تقویت اعتماد مشترک راهبردی و تحکیم همکاری و هم افزایی میان پروژه جاده و کمربند و اتحادیه اقتصادی اورآسیا، افزایش همکاری و هماهنگی در سطوح بین المللی، منطقه ای و دوجانبه است.

وانگ یی همچنین خاطرنشان کرد: «روسیه و چین باید با همکاری با یکدیگر در برابر اقدامات سلطه جویانه مخالفت کنند و شراکت راهبردی جامع دو کشور را برای همکاری در فصلی جدید غنی کنند و انگیزه هایی جدید به دنیای چندقطبی و دموکرات کردن روابط بین الملل تزریق کنند.

وی با تاکید بر بازارهای نوظهور مهم کشورهای عضو بریکس و نقش مهم کشورهای رو به توسعه در جهان، همکاری بریکس در سال های اخیر را هم در نتایج عملی و هم در پیشرفت سازمانی ستود.

دیپلمات چینی در پایان سخنانش از آمادگی چین برای همکاری نزدیک با روسیه و کشورهای عضو بریکس خبر داد.

نیکلای پاتروسف نیز گفت روسیه خواستار تقویت روابط راهبردی با چین، گسترش همکاری عملی و تقویت و تحکیم هماهنگی و همکاری در چارچوب سازمان هایی از جمله بریکس و شانگهای برای ثبات بیشتر در جهان است.

دو طرف درباره مسائل منطقه ای و بین المللی مشترک نیز به تبادل نظر پرداختند.

بریکس مخفف پنج اقتصاد نوظهور تشکیل دهنده این سازمان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha