هفت موسسه در زنجان برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت را برعهده دارد

زنجان – ایرنا – مدیر مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت در استان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خود دستگاه های اجرایی و با همکاری هفت موسسه مجوز دار به منظور افزایش اثربخشی و کارایی در ارائه خدمات برگزار می‌شود.

سید ناصر موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقای سطح کیفی نیروی انسانی، توسعه آگاهی های عمومی، توانمندسازی، روزآمد سازی و توسعه اخلاق اسلامی از دیگر اهداف عمده آموزش بدو و ضمن خدمت کارکنان دولت است.

این مسوول افزود: سال گذشته در مجموع ۴۲ دوره آموزشی در استان زنجان برای کارکنان دستگاههای اجرایی برگزار شد که ۵۳۴ نفر از مدیران ارشد، میانی و پایه و ۸۸۱ نفر از کارکنان دستگاهها در آن دوره ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تاکنون ۲۰ دوره آموزشی در حوزه های عمومی و تخصصی برای کارکنان دستگاههای اجرایی استان برگزار شده است.

مدیر مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه هدفگذاری آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی بر سه محور راهبردی، میان مدت و کوتاه مدت استوار است، گفت: تدوین برنامه های سالانه آموزشی بر اساس نیازهای احصا شده از دستگاهها، نظارت بر روند برگزاری دوره های آموزشی و برگزاری دوره های آموزش بدو خدمت کارکنان از جمله فعالیت های عمده مرکز آموزش ‌و پژوهش‌ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.

موسوی افزود: سیاست ما به طور عمده در راستای افزایش سطح کیفی آموزش کارکنان، تعامل هر چه بیشتر با دانشگاههای استان و اتصال بدنه دستگاههای اجرایی به دانشگاهها است.

وی همچنین به برخی چالش های پیش روی آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: فقدان بروزآوری دوره های آموزشی، تخصیص نیافتن منابع مالی لازم برای آموزش کارکنان از سوی دستگاهها و نبود ساز و کار انگیزشی لازم در کارکنان برای شرکت در دوره های آموزشی از جمله مسائل پیش رو است که باید برای رفع آنها تدابیر لازم اندیشیده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha