۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85180626
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱ میلیون مترمکعب آب در استان یزد صرفه جویی شد

۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۹
کد خبر: 85180626
۱۱ میلیون مترمکعب آب در استان یزد صرفه جویی شد

یزد- ایرنا-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: با مدیریت چاه‌های کشاورزی و همکاری مردم، امسال ۱۱ میلیون مترمکعب آب در این استان صرفه جویی شد.

به گزارش ایرنا، "محمد مهدی جوادیان زاده" روز سه‌شنبه در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مهریز افزود: در این راستا تحویل حجمی آب داریم به طوری که حجم آب تحویل کشاورز می‌شود و کشاورز می‌تواند حجم آب را در طول سال بر اساس نوع کشت خود تامین کند.

وی با اشاره به اینکه مهریز به رغم اینکه باغ‌شهر و شهرستانی کوهپایه‌ای است و منابع آبی غنی ندارد و در بخش شرب و کشاورزی دچار مشکل و تنش است ادامه داد: برگزاری جلسات شورای حفاظت از آب می‌تواند به ما کمک کند تا منابع آبی کم را به درستی مدیریت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه منابع آب شهرستان مهریز محدود و کم رمق است که تلاش کردیم در حوزه شرب، آب پایدار و سالمی بدست شهروندان مهریزی برسد خاطرنشان کرد: در سال جاری ۳۴ درصد از اقداماتی که در خصوص لایروبی و بهسازی رودخانه‌ها انجام شده در شهرستان مهریز بوده است.

۱۱ میلیون مترمکعب آب در استان یزد صرفه جویی شد

جوادیان زاده به نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۹۵ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۶۷ درصد در بخش صنعت هم کنتور هوشمند نصب شده ولی در زمینه چاههای عمومی و دولتی پیشرفت خوبی نداشتیم که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال جاری آمار بیشتری از کنتورهای هوشمند نصب شود.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با شرکت آب منطقه‌ای گفت: واحدهای متفرقه مانند واحدهای کوچک دام و واحدهای خدماتی به دلیل شرایط تنش آبی، امکان تامین آب ندارند که تلاش می کنیم به روش‌های قانونی تامین آب را داشته باشیم که این واحدها دچار مشکل نشوند.

در این نشست محمد دهقان بنادکی فرماندار و جمعی از مسئولان محلی با ارائه گزارش در خصوص وضعیت آبرسانی در شهرستان بر ضرورت اجرای طرح های مناسب و همکاری مردم برای استفاده مناسب از منابع آبی منطقه در سال‌جاری تاکید شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha