۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85180671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی طرح تامین و انتقال آب کشاورزی شهرستان قدس آغاز شد

شهرقدس - ایرنا - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز عملیات اجرایی طرح تامین و انتقال آب کشاورزی در شهرستان قدس خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، امین روشنی روز سه شنبه در این باره گفت: بدنبال قطع حقابه های کشاورزی غرب استان از سد امیر کبیر و تخصیص آب سد به منظور تامین آب آشامیدنی تهران و کمبود شدید آب در بخش کشاورزی طرح های جایگزین اجرا می شود.

وی اظهار داشت: طرح های تامین آب جایگزین از پساب تصفیه شده تصفیه خانه با هدف جبران بخشی از آب کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار گرفت و این سازمان موفق به اخذ مجوز تخصیص بخشی از پساب تصفیه خانه ها از جمله تصفیه خانه قدس شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: صبح امروز عملیات اجرایی سه طرح همزمان احداث استخر ، احداث ایستگاه پمپاژ و ایجاد خط انتقال آب از تصفیه خانه شهر قدس به زمین های کشاورزی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

شهرستان قدس در غرب استان تهران با جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در محدوه کوچک، از متراکم ترین مناطق مسکونی در کشور است.

آزاد سازی ۱۰ هزار متر مربع از زمین های کشاورزی شهرستان تهران

عملیات اجرایی طرح تامین و انتقال آب کشاورزی شهرستان قدس آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران گفت: با اعمال قانون ۱۲ مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی شهرستان تهران، ۱۰ هزار متر مربع از زمین های مرغوب کشاورزی بخش آفتاب این شهرستان آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گزارش دیگری به نقل از کریم حقی زاده اعلام کرد: به استناد ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، با اعمال قانون تعداد ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در روستای پلایین بخش آفتاب، که پیش از این شناسایی و دستور توقف عملیات آنها صادر شده بود، قلع و قمع و زمین های کشاورزی منطقه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع به حالت اولیه بازگشت.

وی اظهار داشت: پرسنل وظیفه شناس و کوشای جهاد کشاورزی شهرستان پس از بررسی ها و هماهنگی های لازم و تامین ادوات قلع و قمع ، جهت تسریع در ایفای وظایف به همراه ماموران نیروی انتظامی و نمایندگان رئیس حوزه قضایی و شهردار ناحیه ۴ بخش آفتاب، در محل قرار حاضر و دیوارکشی ها و ابنیه های در حال ساخت را قلع و قمع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha