گوندوغان: تا قبل از پپ، هیچ‌چیزی از فوتبال نمی‌فهمیدم

تهران- ایرنا- ستاره سابق تیم فوتبال منچسترسیتی می‌گوید «تا پیش از کار با سرمربی اسپانیایی این تیم، هیچ‌چیزی درباره فوتبال نمی‌دانستم.»

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، ایلکای گوندوغان ۳۲ ساله بعد از هفت فصل حضور در سیتی، از جمع شاگردان پپ گواردیولا جدا شد و به بارسلونا و تیم تحت هدایت ژاوی هرناندز پیوست.

او به همراه سیتی پنج بار لیگ برتر انگلیس، دوبار جام حذفی، چهاربار جام اتحادیه و یک بار لیگ قهرمانان را فتح و فصل گذشته با سیتیزن‌ها رویای سه‌گانه را تکمیل کرد.

گوندوغان در گفت‌وگو با ای‌اس‌پی‌ان گفت: قبل از پیوستن به سیتی، فکر می‌کردم فوتبال را می‌شناسم. ۲۵ یا ۲۶ سال داشتم و چیزهای زیادی دیده و یک بار هم لیگ قهرمانان را تجربه کرده بودم.

وی افزود: اما حالا بعد از هفت سال بودن در مکتب پپ، اینجا ایستاده‌ام و می‌گویم که تا قبل از این، هیچ چیزی درباره فوتبال نمی‌دانستم. تاثیر او روی من به لحاظ شخصی و همچنین تیم، فوق‌العاده زیاد بود.

گوندوغان فصل گذشته با سیتی را «سرزمین رویایی» توصیف کرد اما گفت که جدایی تصمیم درستی بوده است.

وی ادامه داد: از وقتی بچه بودم، بارسلونا را تحسین می‌کردم. با بازیکنانی مثل رونالدینیو و لیونل مسی و سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا و ژاوی و ... همیشه به خودم می‌گفتم که اگر یک روز فرصتش را پیدا کردم، هرگز آن را از دست نخواهم داد.

ستاره ترک‌تبار و آلمانی بارسا گفت: اولین حسی که از ژاوی گرفتم درست همان چیزی بود که فکرش را می‌کردم. قبل از انتقال با هم صحبت کردیم و چند موضوع را برایم توضیح داد. تفکرش درباره فوتبال که کاملا شبیه منچسترسیتی است و از این دست مسائل؛ همان موقع هم پیوند خوبی داشتیم و رفته رفته بهتر شد.

وی اضافه کرد: روبرت لواندوفسکی را مدهاست که می‌شناسم. مارک ترشتگن را هم می‌شناسم. بارسا باکیفیت است که بازیکنان جوان و مستعد زیادی دارد.

گوندوغان درباره ال‌کلاسیکو نیز افزود: بزرگ‌ترین بازی فوتبال در جهان است. طی هفت سال گذشته و حتی قبل از آن در آلمان، هر وقت ال‌کلاسیکو برگزار می‌شد، همه جلوی تلویزیونی میخکوب می‌شدند. فکر می‌کنم معتبرترین بازی فوتبال جهان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha