برخورد قانونی با هواپیمایی آتا به دلیل عدم رعایت حقوق مسافران

تهران- ایرنا- رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر الزامی بودن اجرای قانون حقوق مسافر در پروازها از برخورد قهری و مکتوب با شرکت هواپیمایی آتا در پی نارضایتی روز گذشته مسافران پرواز تهران- استانبول خبر داد.

«محمد محمدی‌بخش» امروز سه‌شنبه در نشست‌خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره نتیجه بررسی شکایت مسافران از پرواز تهران - استانبول شرکت هواپیمایی آتا در روز گذشته که خبرگزاری ایرنا گزارش کامل آن را منتشر کرد، گفت: گزارش‌های رسانه شما برای بنده بسیار راهگشاست و بلافاصله بعد از گزارش در فرودگاه حاضر شدم. تاکید دارم آنجایی که تخلف و کوتاهی صورت پذیرفته است، برخورد می‌شود و بارها شاهد بوده‌اید که معاونان فنی و حتی مدیرعامل را بدون تعارف عزل کردیم.

وی ادامه داد: خط قرمز سازمان هواپیمایی مثل همیشه «ایمنی» است، اگر شرکتی بر مبنای دستورالعمل‌های ایمنی پرواز را لغو کرده باشد، هم حمایت و هم کمک می‌کنیم، اما اگر تاخیر و کنسلی به دلایل غیرموجه باشد، حتماً برخورد خواهد شد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در هر دو صورت چه دلیل تاخیر و ابطال نقص فنی باشد و چه شرایط دیگر، آیین‌نامه حقوق مسافر باید رعایت شود و اجرای آن الزامی است.

محمدی‌بخش تاکید کرد: سال گذشته با سختی و مشقت قانون آیین‌نامه جدید حقوق مسافر اجرایی و ابلاغ شد و بخش اعظم آن در حال انجام است.

وی مشکل دیروز هواپیمایی آتا را نقص فنی اعلام کرد و گفت: بلافاصله ورود پیدا کردم و به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های متناسب با قانون حقوق مسافر برخورد قهری و مکتوب با ایرلاین مذکور انجام شد.

خبرگزاری ایرنا روز گذشته در گزارشی با عنوان «دردسر جدید هواپیمایی آتا برای مسافران استانبول» خبر داد که چند نفر از مسافران پرواز استانبول- تهران هواپیمایی آتا از شب گذشته در فرودگاه استانبول سرگردان بودند، پس از رسیدن به فرودگاه امام (ره) با کمک اورژانس فرودگاهی بهبود یافتند و توانستند از هواپیما خارج شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha