۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85180940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد آمریکا از روسیه به دلیل آسیب به پهپاد آمریکایی بر فراز  سوریه 

نیویورک – ایرنا- نیروی هوایی آمریکا تصاویری را منتشر کرده که در آن ادعا می کند جنگنده‌های روس در  مقابل یک پهپاد آمریکایی در سوریه، رفتاری «غیرحرفه‌ای» از  خود نشان داده اند  و به یک پهپاد ام کیو ۹ که در  مأموریت مقابله با گروه تروریستی داعش بوده  است،آسیب رسانده اند.

به گزارش ایرنا، بر اساس توضیحات نیروی هوایی آمریکا در ویدئویی که منتشر کرده است، جنگنده روسی به شکل خطرناکی نزدیک این پهپاد پرواز می کند و برای آن ایجاد مزاحمت می کند و درحالی که دقیق بالای سر این پهپاد در فاصله چند متری قرار دارد، منورهای حرارتی که معمولا برای گمراه کردن موشک های رهگیر هواپیما استفاده می شوند، شلیک می کند.

الکسوس گرینکویچ، فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در منطقه خاورمیانه، در بیانیه ای گفت: "یکی از منورهای جنگنده روس به پهپاد ام کیو ۹ آمریکا اصابت کرد و به ملخ آن آسیب جدی وارد کرد. خوشبختانه، خدمه این پهپاد توانست آن را حفظ کرده و به پایگاه خود بازگرداند."

در این بیانیه آمده است: "بی‌اعتنایی آشکار جنگنده روسی به ایمنی پرواز، مأموریت ما برای تضمین شکست پایدار (داعش) را تضعیف می کند و از نیروهای روسی در سوریه خواسته می‌شود تا به این رفتار بی‌ملاحظه، بی‌دلیل و غیرحرفه‌ای فورا پایان دهند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha