درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای شناسایی عاملان شکار پلنگ

یاسوج - ایرنا -اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد با انتشار عکسی از شکار یا تلف شدن یک قلاده پلنگ از مردم خواست چنانچه اطلاعی از جزئیات این تصویر دارند به این اداره متولی گزارش کنند.

به گزارش ایرنا،عصر امروز سه شنبه سوم مرداد ماه تصویری از شکار یا تلف شدن یک قلاده پلنگ در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد دست به دست می شود.

آنطور که در شرح این تصویر بیان شده مکان شکار یا تلف شدن آن در ارتفاعات مناطق آزاد حدفاصل روستاهای ده شیخ و دلی بهرام بیگی شهرستان دنا بوده است.

اداره روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این تصویر با اشاره به اینکه محیط زیست استان تا حصول نتیجه پیگیر ویژه موضوع است از شهروندان طبیعت دوست خواست چنانچه اطلاعی در خصوص جزئیات این موضوع دارند که بتواند تسریع دهنده روند کار باشد با اطمینان از جنبه امنیتی و محفوظ بودن مشخصات گزارش دهنده موضوع را با شماره همراه ۰۹۱۷۷۴۱۱۱۶۵( هادی سینایی رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط‌زیست استان ) گزارش دهند.

درخواست محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای شناسایی عاملان شکار پلنگ

در ادامه این اطلاعیه آمده است،این اداره کل خود را ملزم می داند ، موضوع را ویژه پیگیری کرده و پس از اطمینان از جزئیات مردم طبیعت دوست کهگیلویه و بویراحمد را در جریان قرار دهد.

این گزارش می افزاید که چنانچه پلنگ یا گرگ به هر طریقی خسارتی به دام یا سایر دارائی های جوامع محلی نزدیک زیستگاه های حیات وحش وارد شود، می توانند با مراجعه و ارائه گزارش به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و پس از طی روند قانونی موضوع دریافت خسارت داشته باشند .

هفت منطقه حفاظت شده با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

۳۳۱ گونه مهره‌دار در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۲۰ درصد مهره‌داران کشور را شامل می‌شود و علاوه بر این ۲۲ درصد پستانداران کشور، ۴۵ درصد پرندگان، هشت درصد خزندگان، ۱۳ درصد دوزیستان و هشت درصد ماهیان کشور و همچنین حدود ۲۰ درصد گونه‌های گیاهان دارویی کشور در بخشی از ذخیره‌گاه زیست کره دنا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha