۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 85181165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبر: 85181165
بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: بانک چمن این سازمان در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احیا، چاه ۱۲ محرم جنوبی حفاری و بازسازی، ۶۰ زمین بازی کودک استانداردسازی و سیستم آبیاری تحت‌فشار فضای سبز نیز اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا هاشمی شامگاه سه‌شنبه در نشست علنی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ۱۸۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای ۴۱ طرح زیرمجموعه این سازمان در مرکز چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۱ طرح زیرمجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد با ۶ محور فرهنگی، عمرانی، روشنایی پارک‌ها و معابر، توسعه فضای سبز، تاسیسات شهری و مبلمان شهری در حال اجرا است.

وی افزود: این سازمان از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۷۰۰ سری چراغ در معابر و بلوارهای شهر تعویض و نوسازی و ۲۰۰ پایه چراغ و سرچراغ جدید نصب شده است.

هاشمی تصریح کرد: در این مدت پنج هزار و ۴۰۰ اصله درخت و درختچه در پارک تهلیجان شمالی، محله منظریه و تپه نورالشهداء منظریه و ۲۵۰ هزار گلدان گل فصلی و ۶ هزار اصله گل رُز هفت رنگ در بلوارها و میدان‌های شهرکرد کاشته شد.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بهسازی مبلمان شهری پارک دانش‌آموز انجام و چهار مجموعه بازی پلی‌اتیلن با ۱۰۰ مترمکعب کف‌پوش در پارک‌ها شهرکرد نصب شده است.

وی گفت: در این مدت عملیات اجرایی ساخت پارک بانوان شماره ۲ شهرکرد در زمین به وسعت سه هکتار با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، احداث پارک محله منظریه در زمینی به مساحت ۱.۵ هکتار با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ساخت پارک جانبازان شمالی در زمینی به وسعت ۳.۶ هکتار با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

هاشمی تاکید کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۵ نیمکت و سطل زباله با هدف ارتقای رفاه شهروندان و خدمات‌رسانی به مردم در خیابان ملت شهرکرد نصب و عملیات اجرایی بهسازی سیما و منظر تپه ورودی شرقی مرکز چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و محکوم کردن اهانت اخیر به قرآن کریم در سوئد گفت: حفظ وضعیت موجود فضای سبز شهری و توسعه آن با هدف ارتقای رفاه شهروندان از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در شورای اسلامی و شهرداری مرکز چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

مصطفی حیدری تاکید کرد: در این راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد باید طرح‌های علمی متناسب با شرایط آب و هوایی مرکز استان را عملیاتی کند.

وی افزود: توسعه فضای سبز در کمربندهای شمالی و جنوبی و روی تمامی تپه‌های در اختیار شهرداری شهرکرد در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

حیدری اجرای طرح استفاده از پساب فاضلاب به‌ویژه برای حفظ و توسعه فضای سبز کنونی در شهرکرد را ضروری اعلام و تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کمبود منابع آب استفاده از پساب فاصلاب در فضای سبز جزو اولویت‌های مدیریت شهری قرار دارد.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهرکرد نیز با اشاره به وجود بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت در فضای سبز این شهر گفت: توسعه گلکاری‌ها و نگهداری و طراحی مطلوب فضای سبز در ارتقای نشاط اجتماعی شهروندان تاثیرگذار است.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

یوسف صادقی به نبود نقشه راه مهم برای ارتقای فضای سبز شهرکرد اشاره و تصریح کرد: در کاشت گونه‌ها، نوع کشت و انجام طرح‌های عمرانی مرتبط با فضای سبز، از نظر کارشناسان، صاحب‌نظران و متخصصان این حوزه بهره‌گیری شود.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد نسبت به برنامه‌ریزی هدفمند برای حفظش فضای سبز کنونی و توسعه آن براساس ضوابط و شاخص‌های علمی اقدام کند.

صادقی واگذاری قسمتی از پارک لاله شهرکرد به بخش خصوصی را اقدامی نامناسب و اشتباه اعلام و تصریح کرد: این قرارداد باید در سریع‌‍ترین زمان ممکن فسخ و وسایل بازی رایگان در اختیار کودکان قرار گیرد.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های نورپردازی در نقاط مختلف شهرکرد و نصب پرژکتورهای قوی در مناطق مورد نیاز شهر مورد توجه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به خشک شدن چمن‌های برخی فضاهای سبز شهری گفت: اجرای روش‌های صحیح آبیاری فضای سبز با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ فضای سبز کنونی به‌طور جدی در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد قرار گیرد.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

محمدرضا بیاتی تاکید کرد: بهسازی و آماده‌سازی پارک حاشیه‌ای در جنوب شهرکرد با اولویت پیگیری و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اقدامات انجام شده در حوزه کاری خود برای ناحیه غرب مرکز چهارمحال و بختیاری را تشریح کند.

رییس کمیسیون عمران و امور زیربنایی شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استفاده از روش‌های علمی برای توسعه فضای سبز به‌ویژه در میدان‌ها، پارک‌ها و فضاهای عمومی مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری قرار گیرد.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

فرشاد چراغ‌پور تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار توانمند برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرحهای شهری در تپه‌های محله‌های میرآباد و گودال‌چشمه براساس ضوابط شهرداری شهرکرد می‌تواند به اجرای طرح‌های مرتبط با فضای سبز و توسعه مکان‌هایی برای بازی کودکان با هدف ارتقای نشاط عمومی و رفاه شهروندان کمک کند.

رییس کمیسیون املاک و امور اداری شورای اسلامی شهرکرد نیز گفت: انتظار می‌رود شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری برای تامین روشنایی مورد نیاز معابر عمومی و پارک‌ها همکاری بیشتری با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

بانک چمن فضای سبز در شهرکرد احیا شد

فاطمه بیگی به استفاده از شن‌های رنگی برای تزیین برخی میدان‌های شهرکرد اشاره و تاکید کرد: این روش مناسب و در شأن مردم مرکز چهارمحال و بختیاری نیست و باید به‌جای این شن‌های رنگی از چمن و یا سایر روش‌های مرتبط با فضای سبز بهره‌گیری و استفاده شود.

وی هَرَس درختان سطح شهرکرد به‌صورت مستمر را ضروری دانست و افزود: کاشت درختان متنوع با قابلیت رشد بالا و مصرف پایین آب در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری باشد.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha