مطالبات کارگران و پیمانکاران فضای سبز شهرکرد به‌زودی پرداخت می‌شود
عکس تزئینی است.

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: مطالبات پیمانکاران و حقوق کارگران شاغل در شرکت‌های زیرمجموعه این سازمان به‌زودی پرداخت خواهد شد.

در پی درخواست تعدادی از مخاطبان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری در شبکه های اجتماعی این رسانه مبنی بر پیگیری حقوق خود از شهرداری، یکی از مسوولان شهرداری شهرکرد در این زمینه پاسخ لازم را به ایرنا ارایه کرد.

سید رضا هاشمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برخی شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در چهار ماه گذشته حقوق کارگران شرکتی این سازمان را پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: این در حالی است که براساس قرارداد بین سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد و پیمانکار، شرکت‌های پیمانکاری موظف است ۲ ماه حقوق نیروهای زیرمجموعه را از محل سرمایه خود پراخت کند.

هاشمی تصریح کرد: اما در چند ماه اخیر و در شرایط شیوع ویروس کرونا ،به‌علت هماهنگ نبودن میزان درآمدها و هزینه‌های شهرداری شهرکرد و سازمان‌های زیرمجموعه آن، مشکلاتی در اختصاص و پرداخت اعتبارات به‌وجود آمد.

وی یادآور شد: براساس هماهنگی با اعضای شورای اسلامی شهر و دستور شهردار شهرکرد مبنی بر پرداخت مطالبات پیمانکاران، روز گذشته مطالبات مردادماه پیمانکاران طرف قرارداد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری پرداخت و تسویه شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اظهار داشت: بر همین اساس شرکت پیمانکاری موظف به پرداخت حداقل ۲ ماه حقوق به کارگران زیرمجموعه در یکی دو روز آینده است.

وی گفت: در صورت پرداخت نکردن حقوق کارگران زیرمجموعه شرکت‌های طرف قرارداد فضای سبز شهرداری شهرکرد، پیگیری لازم برای دریافت حقوق کارگران انجام و با پیمانکار خاطی برخورد خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: با توجه به تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران و نیروهای زیرمجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در چهار ماه اخیر، اما این نیروها دلسوزانه و متعهدانه به وظیفه خود عمل کرده‌اند و خللی در روند خدمات‌رسانی به شهروندان ایجاد نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در چند نوبت برای رفع مشکلات کارگران شرکتی، از مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری درخواست هم‌فکری و کمک داشته است که در همین راستا اعضای شورای اسلامی و شهردار مصوباتی را به‌منظور تامین دیون این سازمان به پیمانکاران داشته‌اند که در صورت تصویب نهایی در کمیته تطبیق فرمانداری و ارجاع به مجموعه مدیریت شهری، امید است مطالبات پیمانکاران و دیون مربوطه هر چه سریع‌تر تسویه شود.

به گزارش ایرنا، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد در اوج حجم و شرایط کاری ۲۵۰ کارگر و در فصل کنونی ۱۶۰ کارگر دارد.

هم‌اکنون حدود ۴۰۰ هکتار فضای سبز در بوستان‌ها، پارک‌ها، بلوارها، تپه‌ها، جنگل‌کاری‌ها و حاشیه‌کاری‌های شهرکرد وجود دارد.

میانگین سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ مترمربع و در جهان ۳۵ مترمربع برای هر شهروند اعلام شده و این در حالی است که سرانه فضای سبز در شهرکرد به‌ازای هر شهروند ۱۹ متر مربع است.

شهرکرد به‌عنوان مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha