۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85181214
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تخصیص یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان ایلام

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های این استان در سال جاری اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید هژبری روز چهارشنبه در همایش دهیاران استان ایلام اظهار داشت: دهیاران به عنوان مدیران اجرایی روستاها مسئولیت‌ های بسیاری را عهده‌دار هستند و باید با تلاش بیشتر و جلب کمک دستگاه‌های اجرایی، زمینه خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به مردم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دهیاران در تمامی عرصه ها حضوری فعال و خاص ایفا کرده اند، افزود: دهیاران به عنوان پل ارتباطی بین مسوولان اجرایی و مردم مناطق روستایی به شمار رفته و تاکنون به خوبی از عهده این وظیفه مهم برآمده اند.

معاون استاندار ایلام، مشارکت دهیاران برای رفع کمبودها در حوزه توسعه و عمران روستایی را ضروری دانست و یادآور شد: ۳۷۵ دهیار در سطح استان مرزی ایلام به روستائیان خدمت رسانی می کنند.

هژبری با اشاره به اینکه دهیاران در خط مقدم ارائه خدمات به روستاییان قرار دارند، بیان کرد: دهیاران باید همه امور روستاها را به طور کارشناسی دنبال کنند تا حیات دوباره تولید و کارآفرینی به روستاها بازگردانده شود.

وی به نقش سازنده دهیاران در ایام اربعین هرسال اشاره کرد و گفت: دهیاران استان با مشارکت مردمی در ایام اربعین حسینی به منظور خدمات رسانی به زائران حضرت امام حسین (ع) و در راستای حفظ فرهنگ انقلابی در مکتب حسینی آمادگی کامل دارند.

معاون استاندار ایلام با اشاره به کاهش تصادفات جاده ای در استان و کسب رتبه برتر کشوری و نقش بی بدیل دهیاران بیان کرد: تعامل دهیاران و پلیس راه موجب کاهش حوادث در محورهای روستایی شده است.

هژبری با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه جدی به روستاهاست، اضافه کرد: برای اولین بار دهیاری ها به عنوان دستگاه های اجرایی شناخته می شوند، در این راستا ۲۹ دهیاری به عنوان دستگاه اجرایی از بودجه دولتی برخودار خواهند شد و می توانند با استفاده از این منابع در سطح روستا به عنوان یک دستگاه عمرانی کار اجرایی انجام دهند.

به گفته وی ۴۰ دهیاری هم در سطح استان ایلام تصویب و به دهیاری های موجود اضافه شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha