۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85181273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات بلندپایه نظامی-دفاعی پاکستان به ترکیه رفت

۴ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۵
کد خبر: 85181273
هیات بلندپایه نظامی-دفاعی پاکستان به ترکیه رفت

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با زمزمه‌هایی از برنامه سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به پاکستان، یک هیات بلندپایه نظامی-دفاعی نیروهای مسلح پاکستان برای شرکت در نمایشگاه بین صنایع دفاعی به ترکیه سفر کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، هیات بلندپایه این کشور به ریاست ژنرال محمد سعید رئیس ستاد ارتش و متشکل از قائم‌ مقام وزارتخانه‌های دفاع و صنایع دفاعی با هدف نمایش آخرین دستاوردهای پاکستان در تولید تجهیزات دفاعی، جنگی، و صنایع هوافضا پاکستان در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی در استانبول حضور یافت.

پاکستان در این رویداد دفاعی برخی از تجهیزات جنگی از جمله موشک‌های لیزری و پهپادهای جنگی بروزرسانی شده خود را در معرض نمایش قرار داد.

پاکستان و ترکیه علیرغم مخالفت آمریکا از همکاری‌های نزدیکی در حوزه‌های دفاعی و نظامی برخوردارند.

منابع آگاه در پاکستان همزمان اعلام کردند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه قرار است ماه آینده سفر رسمی به پاکستان انجام دهد. در طول این سفر نشست شورای مشترک راهبردی اسلام‌آباد و آنکارا نیز برگزار خواهد شد.

رسانه‌های پاکستانی تیرماه امسال اعلام کردند که پروژه مشترک نیروی هوایی این کشور با ترکیه برای تولید هواپیماهای جنگی نسل پنجم موسوم به TF-X در دستور کار دو کشور قرار گرفته است.

خردادماه سال گذشته در جریان سفر رسمی «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان به ترکیه، ۶ تفاهمنامه همکاری در حضور سران دو کشور امضا شد.

اردیبهشت سال ۱۴۰۱ نیز در جریان سفر وزیر دفاع ترکیه به پاکستان، ناوچه جنگی ساخت ترکیه تحویل نیروی دریایی پاکستان شد و پس از آن در جریان سفر شهباز شریف سومین ناوچه جنگی ساخت ترکیه برای پاکستان نیز رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha