فرمانده سپاه عاشورا: امام خمینی بر تکلیفی که اباعبدالله(ع) مشخص فرمودند، تاکید داشتند

مراغه- ایرنا- فرمانده سپاه عاشورا با یادآوری و تاکید بر سخنان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «اباعبدالله الحسین (ع) تکلیف ما را مشخص کرده است»، بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به جد بزرگوارش اقتدا، و مسیر واقعی را به ما یادآوری کرد تا دنبال رو مکتب حسینی باشیم.

به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» روز چهارشنبه در یادواره ۱۴۰۰ شهید مراغه که در مسجد شهدای این شهرستان با نوای «ما ملت امام حسینیم» برگزار شد، افزود: امام حسین (ع) نیز به پیروانش تاکید کرده بود که نباید با یزیدیان زمان بیعت کند و امروز یزیدیان زمان به طور کامل مشخص هستند.

وی همه انسان‌های آزاده‌ای که در راه مقدس حضرت امام حسین(ع) و در برابر دشمنان اسلام و انسانیت قرار گرفته‌اند را به شکرگزاری در برابر خالق هستی دعوت کرد و ادامه داد: این نظام مقدس نیز در طول ۴۵ سال گذشته در این مسیر مقدس قرار گرفته است و باید قدر آن را بدانیم.

امام خمینی بر تکلیفی که امام حسین(ع) مشخص فرمودند، تاکید داشتند

سردار عباسقلی‌زاده، فرصت قرار گرفتن در مسیر خدمت به اسلام، پیاده‌سازی احکام ناب اسلام، دفاع از مظلومان و مبارزه با ظالمان را مغتنم شمرد اضافه کرد: این فرصت ها را مدیون امام حسین (ع) هستیم.

شهدا به عبارت «کُلُّ یَومٍ عاشُوراءُ» عمل کردند

فرمانده سپاه مراغه نیز با بیان اینکه شهدا عبارت «کُلُّ یَومٍ عاشُوراءُ وَ کُلُّ أرْضٍ کَرْبَلا» را درک و به آن عمل کردند، بیان کرد: امروز نیز همه آنهایی که یاد و نام شهدا را زنده نگاه می‌دارند، در همین مسیر حرکت می‌کنند.

امام خمینی بر تکلیفی که امام حسین(ع) مشخص فرمودند، تاکید داشتند

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری افزود: خون شهدای انقلاب اسلامی در امتداد خون شهدای کربلاست و همه یکهزار و ۴۰۰ شهید مراغه در حقیقت شهید غدیر، بعثت، عاشورا و انتظار هستند.

وی با اشاره به اینکه کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی آبان سال جاری در تبریز برگزار می‌شود، افزود: همین یادواره شهدا با حضور فرمانده سپاه عاشورا نیز در امتداد همین کنگره برگزاری شد.

به گزارش ایرنا نهضت جاوید امام حسین (ع) و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعدی از آن می‌تواند برای ما، درس‌آموز، الهام‌بخش و عبرت‌آفرین باشد؛ از جمله این ابعاد حماسه‌آفرینی، جوانمردی و ایثارگران یاران و اصحاب امام حسین (ع)است.

کسانی که می‌خواهند با زبان اندیشه یا هنر به معرفی نهضت درخشان عاشورا بپردازند، نباید از شناخت شخصیت‌ها و اسوه‌های ربانی آن که به منزله قهرمانان این قبام هستند، غفلت کنند.

گرچه تعداد یاران و اصحاب آن حضرت اندک بودند اما از نظر صفات اخلاقی، سجایای انسانی، و شهامت و فداکاری در سطح بالایی قرار داشتند و از جهت وفا، پایمردی، و ایثارگری افراد نمونه بودند که در حماسه عاشورا جاودانگی یافتند.

نکته اینجاست؛ با آنکه امام حسین (ع) مکررا بیعت خود را از آنان برداشت، ولی آنان دست از رهبر نکشیدند و امام خود را تنها نگذاشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha