نماز ظهر عاشورا در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار می‌شود
عکس آرشیو ایرنا است

گرگان - ایرنا - مسوول ستاد نماز جمعه گرگان گفت: امسال به علت همزمانی روز عاشورا با جمعه، نماز ظهر عاشورا در قالب نماز ظهر جمعه در مصلی شهرستان گرگان اقامه خواهد شد.

علی‌اصغر طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سنوات گذشته نماز ظهر عاشورا در روزهای دیگر هفته و در شرایط مناسب جوی در چهارراه میدان مرکز استان برگزار می‌شد.

وی بیان کرد: امسال با توجه به پیش بینی بارش احتمالی باران و همزمان با نماز جمعه که نیاز به بیان ۲ خطبه است، تصمیم گرفته شد که این فریضه الهی در مصلی گرگان برگزار شود و پیش از نماز ظهر جمعه، خطبه‌های نماز توسط آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان، بیان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با توجه به حضور دستجات عزاداری به منظور برپایی نماز ظهر عاشورا، در بین ۲ نماز ظهر جمعه و عصر مراسم مداحی، نوحه‌خوانی و سینه‌زنی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، برگزار می‌شود.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی گلستان در خصوص شرایط جوی ۴۸ ساعت آینده (تاسوعا و عاشورای حسینی) این استان گفت: فردا پنجشنبه پنجم مرداد ماه مصادف با روز تاسوعای حسینی، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود پیش بینی می‌شود، عصر این روز شاهد افزایش ابر باشیم.

محمود محمدقلی‌پور در تماس خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همچنین برای مناطق کوهستانی استان، احتمال بارش ملایم و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روز جمعه مصادف با روز عاشورای حسینی، آسمان استان صاف تا قسمتی ابری خواذهد بود که در این روز به نسب روز قبل آن (پنجشنبه) شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی بیان کرد: در اوقات جمعه شب، افزایش ابر و وزش ملایم باد نیز دور از انتظار نخواهد بود.

محمدقلی‌پور یادآور شد: در روز جمعه دمای هوای مرکز و شمال شرق استان به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha