۲۰ درصد راههای روستایی باشت خاکی است

گچساران - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باشت گفت: ۲۰ درصد راههای روستایی این شهرستان معادل ۷۰ کیلومتر خاکی و دارای شرایط نامناسب است.

کریم بازرگان روز چهار شنبه در حاشیه بازدید از راه روستایی کمربندی چاه تلخ و روستاهای آنتنی در باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از۳۶۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان وجود دارد که تاکنون ۲۹۰ کیلومتر بهسازی و آسفالت شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰ روستا در مناطق مختلف این شهرستان از جمله حوزه پیچاب، هزیم میانه، دیمکوه شوش ، چشمه دره، مهدی آباد، ملی تم، سلطان آباد و ... فاقد راه آسفالته است.

بازرگان اظهار کرد: بهسازی و آسفالت ۳۶ کیلومتر از راههای روستایی این شهرستان هم اکنون در قالب ۱۱ طرح عمرانی در دست اجراست.

وی ابراز کرد: این طرح ها در دست اجرا شامل بهسازی و آسفالت راههای روستایی پیچاب سرآستانه و پیچاب مرکزی ، مله برفی، جاده لار ، شاه بهرام، ده بزرگ هزیم میانه، پیچاب ،اشکفت شاه، شهرک خیزان، پشت کوه ،بوسنگان، بیدک و ... است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای باشت گفت: هم اکنون عملیات اجرای بهسازی و آسفالت جاده پل بریم چاه تلخ و روستاهای آنتنی (کمربندی چاه تلخ-دره چاه بیدک-چهار راه گشین-گلزار شهدای چالموره-پاتاوه و تلخاب میر علی بخش ) با اعتباری بیش از ۲۳۰ میلیارد در دست اجراست.

بازرگان تصریح کرد: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را ۴۷ درصد اعلام کرد و تصریح کرد: که با بهره برداری از این طرح هشت کیلومتر از جاده های روستایی آسفالت خواهد شد.

وی ابراز کرد: هم اکنون پنج دستگاه ماشین‌آلات سنگین از جمله گریدر، غلطک، آبپاش و بیل مکانیکی در این طرح عمرانی فعالیت دارند.

یکهزار و ۷۷۶ میلیارد ریال طرح عمرانی در زمینه آسفالت، بهسازی و ایمن سازی راه های روستایی مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.

شهرستان باشت دارای۱۲۰ روستا دارد که از این تعداد ۱۱ روستا دارای جمعیتی بیش از ۵۰ خانوار و ۴۴ روستا دارای جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار است.

۵۲درصد از جمعیت ۲۲ هزار نفری باشت در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha