همکاری ریلی میان ایران و افغانستان افزایش می‌یابد

تهران- ایرنا- حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان با رئیس اداره خط آهن این کشور درباره توسعه همکاری ریلی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از صفحه توئیتر نمایندگی ایران در افغانستان، حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان، با «بخت‌الرحمن شرافت»، رئیس اداره خط آهن افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نمایندگی ایران در کابل در رشته توئیتی نوشته است: در دیدار حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در افغانستان با بخت‌الرحمان شرافت، رئیس اداره خط آهن افغانستان گسترش همکاری‌های ریلی مورد مذاکره قرار گرفته است.

همچنین در این دیدار، کاظمی قمی از رئیس خط آهن افغانستان برای سفر به ایران به منظور بررسی زمینه‌های همکاری فیمابین دعوت به عمل آورده است.

به گزارش ایرنا، افزایش همکاری های ریلی شامل بهره برداری از راه آهن خواف-هرات، تکمیل و ادامه مسیر و همکاری های آموزشی و فنی و تجهیزاتی، بخشی از همکاری ایران و افغانستان است.

راه آهن هرات – خواف به طول ۲۲۶ کیلومتر، افغانستان را به خط آهن ایران وصل می‌کند. ۷۷ کیلومتر این خط آهن در خاک ایران و ۱۴۹ کیلومتر آن در خاک افغانستان ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha