نمایندگان شورای هیات‌های مذهبی اصفهان بر نحوه عزاداری‌ها نظارت دارند

اصفهان-ایرنا-رییس شورای هیات‌های مذهبی اصفهان گفت: نمایندگان این شورا بر نحوه عزاداری ایام محرم بویژه تاسوعا و عاشورا با هدف جلوگیری و کاهش سوگواری‌های غیرمتعارف نظارت می‌کنند.

سیدرضا اُخروی روز پنجشنبه مُصادف با روز تاسوعای حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کلانشهر اصفهان در هر منطقه شهرداری یک ناظر وجود دارد که با هماهنگی و ارتباط با رییسان هیات‌های مذهبی و سوگواران بر شیوه عزاداری‌ها نظارت دارند.

وی اضافه کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز از سوی هیات‌های مذهبی برنامه‌ریزی شده است تا با برگزاری جلسات با مسوولان گروه‌های دینی و مذهبی شاهد جلوگیری از تکوین عزاداری‌های غیرمتعارف باشیم.

اُخروی گفت: هدف از این نظارت‌ها، برگزاری مراسم عزاداری عاری از هرگونه خرافات و فعالیت‌های جعلی است که با اصل واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مُنافات دارد.

رییس شورای هیات‌های مذهبی اصفهان تصریح کرد: در استان حدود پنج هزار و ۷۰۰ هیات و تشکل دینی و مذهبی ثبت شده است و بیش از یک هزار هیات از این تعداد به کلانشهر اصفهان اختصاص دارد.

اُخروی خاطرنشان کرد: برغم سختگیری در صدور مجوز راه‌اندازی هیات‌ها و ضرورت تایید مراجع ذیصلاح در این پیوند، شاهد افزایش تعداد هیات‌های مذهبی این خطه نسبت به سال‌های قبل هستیم.

وی ادامه داد: امسال هیات‌های مذهبی در مقایسه با سال‌های گذشته فعالیت بیشتری داشته‌اند و اقدامات آنها تنها معطوف به ایام محرم نبوده است، برای مثال مراسم عید غدیر با گستردگی و برنامه‌های متنوعی پیش رفت که در مقایسه با گذشته کم‌نظیر بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha