۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85181742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نویسندگان ادبیات پایداری خرده روایت‌های حسینیه اعظم زنجان را گردآوری می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: ۱۵ نویسند ادبیات پایداری از مناطق مختلف کشور با حضور در این استان خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان را گرد آوری می‌کنند.

امیر نعمتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نویسندگان ادبیات پایداری از تهران، اصفهان، شیراز، قزوین، تبریز، یزد، اردبیل، یاسوج، زنجان و دیگر استانها برای ثبت و ضبط خرده روایت‌های مردمی حسینیه اعظم زنجان و یوم‌العباس (ع) محرم امسال به این استان سفر کرده اند.

وی، به گردآوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان به عنوان یکی از برنامه‌های ملی و شاخص این نهاد فرهنگی اشاره کرد و اظهار داشت: حسینیه اعظم و یوم العباس زنجان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که از دید اغلب مردم پنهان مانده است و در بیشتر برنامه‌ها فقط حضور جمعیت در این حسینیه و مراسم عزاداری روز هشتم محرم نشان داده می‌شود.

این مسوول ادامه داد: جمع‌آوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان در سه بخش خاطره‌نگاری مکتوب، عکاسی و مستندسازی مورد توجه قرار گرفته و هدف از برگزاری این برنامه نشان دادن خرده روایت‌های اثرگذار است که در سال‌های گذشته برای افراد متولی این مکان معنوی در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در یوم‌العباس اتفاق افتاده است و مردم ندیده‌اند.

وی اظهار داشت: به همین منظور تعدادی از نویسندگان ادبیات پایداری و عکاسان از سراسر کشور در زنجان و در بین مردم و متولیان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور یافته و در خصوص سوژه‌های شناسایی شده مصاحبه و آنها را ثبت و ضبط خواهند کرد.

رییس حوزه هنری استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و ارج نهادن به خادمین و مشارکت‌کنندگان مراسم های عزاداری و ثبت و ضبط حرکت‌های خودجوش مردمی در برپایی آیین‌های عاشورایی با محوریت یوم‌العباس (ع) در سطح استان زنجان حوزه هنری به انتشار فراخوان و برگزاری پویش عکاسی"حاشیه نگاری عاشورایی" اقدام کرده است.

وی یادآورشد: علاقه مندان برای مشارکت در این پویش می‌توانند به سایت و صفحات مجازی حوزه هنری زنجان مراجعه کنند و آخرین مهلت ارسال اثر به این پویش پانزدهم مرداد سال جاری اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha