3۱ گروه دامپزشکی بر ذبح دام‌های عزاداران حسینی در همدان نظارت می‌کنند

همدان- ایرنا- سازمان دامپزشکی استان همدان اعلام کرد: ۳۱ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در استان طی روزهای تاسوعا و عاشورا آماده ارائه خدمات دامپزشکی به شهروندان عزادار و هیات های حسینی است.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان همدان، کارکنان این سازمان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت های نذری و قربانی و تامین بهداشت عمومی جامعه آماده نظارت بر ذبح دام از سوی هیات های عزاداری و برخی شهروندان هستند.

بر اساس این گزارش، اداره کل دامپزشکی استان همدان با هماهنگی‌های به عمل آمده با به‌کارگیری ۷۵ نفر در قالب ۳۱ گروه ثابت و سیار شامل ۲۰ نفر دکتر دامپزشک، ۳۸ نفر بازرس بهداشتی گوشت و ۱۷ نفر ناظر شرعی در سطح استان از ساعت هفت صبح تا ۲ بعدازظهر آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی برای نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به طور رایگان است.

در این گزارش آمده است: در صورت ذبح دام در منزل اگر هر گونه شک و شبهه ای در حین کشتار برای شهروندان به وجود آمد می‌توانند با سامانه ۱۵۱۲ تماس گرفته تا اپراتور (کارور) راهنمایی لازم را در این باره ارائه دهد.

گفتنی است در روزهای اخیر، دکتر یعقوب اندامی مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: یک هزار و ۸۶۰ فرد مبتلا به تب مالت در این استان شناسایی شده و همدان جزو سه استان نخست کشور در ابتلا به این بیماری شناخته می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha