اجتماع بزرگ تاسوعاییان در قصرشیرین برگزار شد

قصرشیرین - ایرنا- همزمان با تاسوعای حسینی امروز در شهرستان گرمسیری قصرشیرین نزدیکترین نقطه کشورمان به کربلای معلا و با وجود گرمای طاقت فرسای مردادماه، اجتماع بزرگ تاسوعاییان با حضور عزاداران و سوگواران عاشق و شیفته امام حسین (ع) و هیات های زنجیرزن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرزنشینان شهرستان گرمسیری قصرشیرین امروز با وجود گرمای هوا با برتن کردن لباس عزا و به دست گرفتن بیرق های سیاه در هیات های عزاداری حضور یافتند و عشق و ارادت خود را به خاندان پاک و مطهر امام حسین (ع) و علمدار دشت کربلا حضرت عباس (ع) ابراز کردند و اینگونه است که عاشقی کردن گرما و سرما نمی شناسد.

با وجود گرما امروز شاهد حضور کودکانی بودیم که با شور و عشق در هیات های عزاداری با سینه زنی و زنجیر زنی و بیرق گردانی می پرداختند و در سوگ شهدای دشت کربلا اشک ماتم و ندای اندوه سر دادند.

آذین بندی خیابان ها و سیاه پوش شدن فضای شهر و همچنین حضور ماموران پلیس و حضور خودجوش عزیزانی که به توزیع آب خنک میان عزاداران و آب پاشی بر سر زنجیر زنان می پرداختند نیز دیگر جلوه های زیبای تاسوعای حسینی در قصرشیرین بود.

سوگواران در شهرستان سرپل ذهاب نیز از نخستین ساعت روز تاسوعا با برپایی مجالس عزا و دسته های سینه زنی و زنجیرزنی در قالب اجتماع بزرگ عزاداران با سردادن ناله های یا حسین، یا ابوالفضل و یا زینب سوگواری کردند.

مردم گیلانغرب نیز امروز در سوگ علمدار دشت کربلا با حضور در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سوگواری و عزاداری پرداختند.

امروز همچنین عده ای براساس اعتقاد قلبی به باب الحوایج حضرت عباس (ع) متوسل شده و با برپایی سفره های نذر ابوالفضل العباس (ع) از سوگواران پذیرایی می کنند.

قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد که پیرو مذاهب مختلف اسلامی شیعه، سنی و اهل حق هستند.

شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه در مجموع بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha