۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85182603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شور حسینی در بین جوانان قزوینی غوغا می‌کند

۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۲۱
کد خبر: 85182603
شور حسینی در بین جوانان قزوینی غوغا می‌کند

قزوین - ایرنا - این روزها و شب‌ها، شهر حال و هوای خاصی به خود گرفته و شور حسینی در بین جوانان و نوجوانان غوغا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خیابان‌های قزوین در شب عاشورا با حضور گسترده عزاداران و دلدادگان به اباعبدالله الحسین (ع) به محل نمایش شور و شعور حسینی تبدیل شده است.

برگزاری آیین‌های باشکوه عزاداری در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان در هیات‌ها، حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و امامزادگان بار دیگر جلوه‌هایی زیبا از عشق و دلدادگی مردمان این دیار را به امام حسین (ع) نشان می‌دهد.

هم اکنون خیل سوگواران حسینی در قزوین در قالب دسته‌ها و هیات‌های مذهبی، سینه زنان و زنجیرزنان با حضور در خیابان‌های منتهی به امامزاده حسین(ع) فرزند بلافصل علی بن موسی الرضا(ع) در حال عزاداری هستند.

حضور نوجوانان و جوانان سیاه پوش در کنار سایر اقشار در دسته‌های عزاداری در حال حرکت به شکل سینه زن و زنجیر زن، چشم نواز و قابل توجه است و نشان از غلبه گرمای دل عاشقان حسینی بر خنکای شب دارد.

ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای منتهی به حرکت دسته‌های عزاداری مشغول پذیرایی از سوگواران و عاشقان حسینی (ع) هستند.

پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با هدف ایجاد رفاه حال عزاداران حسینی و ایجاد نظم و انضباط در حرکت دسته‌های عزاداری در خیابان های مرکزی قزوین و خیابان‌های منتهی به امامزاده حسین(ع) نسبت به ایجاد محدودیت‌های ترافیکی اقدام کرده است.

علاوه بر مراسم عزاداری مربوط به دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها، بسیاری از شهروندان قزوینی در شب عاشورا با حضور در امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا در شب سالروز شهادت سید و سالار شهید حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به سوگواری پرداخته و اشک ماتم می‌ریزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha