۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1563
کد خبر: 85182823
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دارالمومنین غرق در ماتم/ همدان یکپارچه شور حسینی شد

همدان- ایرنا- همزمان با عاشورای حسینی جای جای دیار دارالمومنین همدان و شهرهای مختلف آن صحنه ای ناب از عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش شد و عزاداران و عاشقان به خط سرخ شهادت در قالب دسته های زنجیر زنی و سینه زنی در رثای مظلومیت شهیدان کربلا به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا، خیابان های شهر همدان و دیگر شهرها و مناطق این دیار امروز جمعه همزمان با عاشورای حسینی صحنه دلدادگی و عشق و شور جوانان و عزادارانی شده است که عاشقانه و خالصانه آمدند تا بر حرم کوی حسین (ع) و یاران باوفایش ناله سر دهند.

خیل عزاداران حسینی اینجا و در میدان شریعتی و خیابان های اطراف امام زاده عبدالله در اجتماعی عظیم و منسجم و یکپارچه شور و غوغای حسینی در ظهر عاشورا به پا کردند.

دارالمومنین غرق در ماتم/ همدان یکپارچه شور حسینی شد

طنین نوای جانسوز لالایی علی اصغر در هر کوی و برزن و خیان های شهر همدان به گوش می رسد و در این ظهر عاشورا مادرانی که به یاد مظلومیت شهیدان کربلا ناله می کنند و مردانی که عاشقانه در رثای مظلومیت حسین و یارانش فریاد می زنند.

جوانان و دلدادگان به حرم امن مکتب حسین (ع) امروزدر شهرهای مختلف همدان و در گرمای سوزان و عطشناک به یاد لب های خشکیده و مظلومیت شهیدان دشت کربلا و در قالب دسته های سینه زنی و زنجیر زنی جلوه ها و صحنه های کم نظیری از عشق و ارادت خود به خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش گذاشته اند.

جوانان پرشور و اراتمندان به حسین (ع) که با برپایی خیمه های عزا تا نیمه های شب های تاسوعا و عاشورا در مظلومیت فرزند رسول خدا (ص) بر سرو سینه می زدند در روز عاشورای حسینی هم آمدند تا امضای مولا و سرورشان را پای اشک ها و دل خونین و پردردشان کند.

تصاویر و فیلم هایی که از سراسر شهرها و مناطق مختلف استان همدان به دست رسیده نیز حکایتی از شور و عشقی وصف ناشدنی از دلدادگان حسین(ع) است.

دارالمومنین غرق در ماتم/ همدان یکپارچه شور حسینی شد

شهرستان های نهاوند، کبودراهنگ، بهار از جمله شهر جهانی لالجین، اسدآباد، فامنین، رزن، تویسرکان ، ملایر و جای جای استان همدان غرق در ماتم حسین و یاران باوفایش شده است.

شورو عزای حسینی در برخی شهرهای همدان به ویژه در نهاوند نیز با برگزاری رسم ها و آیین هایی که ریشه در سرشت و دل و جان مردمان همراه بود و عزاداران حسینی در این دیار صحنه هایی زیبا از عشق دیرینه خود به مولا و سرورو سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

دسته های سینه زنی جوانان و مردان تنومند که در روز عاشورا در صفوفی منظم و به هم پیوسته در برخی شهرهای نهاوند، ملایر و تویسرکان به یاد مظلومیت حسین و علمدار کربلا بر سینه می زنند نیز از صحنه های ناب و زیبای عاشورای امروز بود.

در این دسته های سینه زنی سردسته ها در راس و سایر افراد در طول حرکت می کنند و کودکان و نوجوانان نیز در منتهی الیه مسیر طولی قرار می گیرند و همپای بزرگ تر ها به سینه زنی می پردازند.

رسم بر این است که پیشاپیش هر دسته سینه زنی چند عَلَم بزرگ و کوچک توسط علم بردار نیز حمل می شود؛ مردم می توانند تشخیص دهند هم اینک دسته سینه زنی در کجای شهر در حال حرکت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha