۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85182832
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اجتماع دانش‌آموزان گلستانی؛ در هر شرایطی لبیک یا قرآن+ فیلم

گرگان- ایرنا- دانش‌آموزان گلستانی همزمان با برگزاری آیین‌های ویژه ماه محرم با بصیرت و تبیین در اعتراض به هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در چند کشور غربی و اقدام های توهین آمیز به بهانه آزادی، بدون احترام گذاشتن به افکار مسلمانان جهان، تجمعی همراه با تکریم قرآن و اعلام انزجار از مسببان توهین به قرآن برگزار کردند. 

به گزارش ایرنا، در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده که این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده به ویژه در جهان اسلام روبه رو شده است.

دانش آموزان ایران اسلامی از زمان آغاز نهضت امام خمینی (ره) تاکنون در برهه‌های سرنوشت‌ساز، همگام با آرمان‌های امام و رهبری در صحنه حاضر شده و قدمی از مسیر اصلی جمهوری اسلامی منحرف نشدند که این بصریت قابل تحسین در تجمع های اعتراضی آنها در اعتراض به هتک حرمت و سوزاندن قرآن کریم در چند کشور غربی مشهود و ملموس است.
تعدادی از دانش آموزان گلستانی در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام انزجار از هتک حرمت های اخیر با فریاد « تو هر شرایطی لبیک یا قرآن» بر سردشمنان اسلام فریادکشیدند.

اجتماع دانش‌آموزان گلستانی؛ در هر شرایطی لبیک یا قرآن+ فیلم

عرشیا دیده بان یکی از دانش آموزان گلستانی در این ارتباط گفت: آتش زدن قرآن در سوئد و دانمارک را محکوم می کنیم و با امضای طوماری خشم خود را از این حادثه نشان می دهیم.

وی بیان کرد: پیرو مکتب امام حسین (ع) هستم و بی‌حرمتی به کلام الله مجید، اهانت به همه مردم مومن جهان است.

وی افزود: امیدواریم به زودی با عوامل هتک حرمت به این کتاب آسمانی برخورد شود تا دیگر در هیچ نقطه از جهان شاهد توهین به ادیان آسمانی نباشیم.


سینا نودهی دانش آموز دیگر گلستانی گفت: از این حادثه خیلی ناراحت شدم، باید به ادیان آسمانی احترام بگذاریم و اجازه ندهیم هیچ کسی به دین الهی بی احترامی کند.

وی خاطر نشان کرد: پیرو مکتب امام حسینیم و جریان تفکر عاشورایی تداوم داشته و این هتک حرمت ها نتیجه ترس از مکتب خاندان اهل بیت (ع) است.

وی اظهار داشت: نور آیات کتاب خدا هیچگاه خاموش نشده و ما با همین نور مسیر درست را ادامه خواهیم داد.

اجتماع دانش‌آموزان گلستانی؛ در هر شرایطی لبیک یا قرآن+ فیلم
محمد جواد ایرانی دانش آموز دیگری هم بیان کرد: اهانت به ساحت مقدس اسلام موجبات خشم و نفرت نسل آینده ساز جهان را فراهم می کند.

وی گفت: هتک حرمت به کتاب آسمانی هیچ نسبتی با ادعای آزادی عقیده در غرب ندارد و نشان دهنده عدم آزادی عقاید مختلف در این کشورهاست.

اجتماع دانش‌آموزان گلستانی؛ در هر شرایطی لبیک یا قرآن+ فیلم
امیررضا کاووسی نوجوان دیگری هم افزود: دانش‌آموزان با بینش و بصیرت به تبیین این حوادث در هیات های مذهبی می پردازند.

وی اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) به ما یاد داد که در مقابل حوادث مختلف جامعه نگاه به رهبر زمان خود داشته و از ایشان پیروی کنیم و ما در پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقابله با سیاست پلید توهین به مقدسات می پردازیم.

وی افزود: حتی کودکان و نوجوانان مسلمان به خود اجازه نمی دهند به هیچ دین و آیینی بی احترامی کنند ولی دنیای غرب آدم های بزرگش این مساله را یاد نگرفتند.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha