۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85182901
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه زنجان: هدف امام حسین (ع) از قیام، درس آزادگی و مقاومت بود

زنجان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ۱۲۴ هزار پیامبر برانگیخته شدند تا راه درست زندگی را به بشریت نشان دهند و هدف امام حسین (ع) از قیام کربلا، درس آزادگی و مقاومت به انسان‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی روز جمعه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تسلیت عاشورای حسینی، افزود: از ابتدای خلقت بشریت کسانی که راه درست را پیدا کردند، سعادتمند شدند و کسانی که راه درست را پیدا نکردند به بدبختی و ذلت دچار شدند.
وی با بیان اینکه امروز اگر در مقابل توطئه‌های دشمن قوی نباشیم بسیار مورد هجمه قرار می‌گیریم، گفت: باید مقابل دشمن‌ حواسمان جمع باشد و بدانیم آنها از اسلام ضربه خورده‌اند و دنبال نابودی ما هستند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با قدردانی از هیأت رزمندگان اسلام برای برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورا افزود: امسال هم مثل سال های گذشته شاهد حضور با شکوه مردم عزادار در مراسم روز عاشورا بودیم.


خاتمی با بیان اینکه محبت اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) یک نعمت برای مومنان است، اضافه کرد: همان گونه که پیامبر اکرم (ص) ۱۴۰۰ سال پیش فرمودند، محبت امام حسین (ع) تا قیامت خاموش نخواهد شد.
وی با بیان اینکه دل‌های مومنان، کانون محبت امام حسین (ع) است، افزود: خوشبختانه سال به سال بر عظمت مراسم عزاداری و همچنین محبت مومنین به ائمه اطهار افزوده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه لباس عزاداری برای امام حسین (ع) لباس عزت و شرف است، اضافه کرد: هر بنده‌ای که در راه امام حسین (ع) در این شرایط سخت اقتصادی، طعامی بدهد و پولی هدیه کند، در آخرت اهل بهشت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه عاشورا پاسدار دین و پاسدار سنت پیامبر اکرم (ص) است، اضافه کرد: دفتر دوم عاشورا پیام ایثار و مقاومت است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید می کنند.
خاتمی با اشاره به اینکه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی از درس‌های عاشورا بود، اظهار کرد: حضرت زینب (س) جهاد تبیین را آغاز کرد و اگر نقش‌آفرینی میراث‌داران حادثه عاشورا نبود، دشمن با دروغ به کار خود ادامه می‌داد.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه نباید فرصت تحریف را به دشمن داد، گفت: ایثار و شهادت درس قیام عاشورا بود که حاصل روشنگری بازماندگان این قیام بوده است و ما نیز نباید فرصت توطئه را به دشمنان بدهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha