۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1162
کد خبر: 85182986
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های عاشورایی در ساوه برگزار شد + فیلم

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲
کد خبر: 85182986
آیین‌های عاشورایی در ساوه برگزار شد + فیلم

ساوه - ایرنا - آیین‌های عزاداری عاشورای حسینی روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم در ساوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم مومن شهرستان ساوه در قالب هیات‌های مختلف عزاداری در روز عاشورای حسینی با حضور در میادین مرکزی شهر از جمله انقلاب و عاشورا و حرم امامزاده سید علی‌اصغر و سید اسحاق به عزاداری سرور و سالار شهیدان پرداختند.

در میدان انقلاب شهر ساوه که فرماندار ساوه و سایر مسئولان حضور داشتند، هیات‌های عزاداری متشکل از اقشار مختلف مردم در قالب هیات های مختلف شهرستان به زنجیززنی، سینه‌زنی و مداحی برای سالار شهیدان پرداختند.

عزاداران ساوجی با ندای «هیهات من‌الذله» و «یا حسین» بار دیگر با آرمان‌های شهدای کربلا تجدید میثاق و بر تداوم راه آزادی‌خواهانه آنان تاکید کردند.

در خیابان سید علی‌اصغر منتهی به حرم این امامزاده، جمعیت قابل توجهی از عزاداران حسینی و دسته‌های سینه‌زنی در رثای سید الشهدا(ع) مداحی و عزاداری کردند.

در گوشه‌ها و بلوارهای وسط خیابان‌های ولیعصر (عج)، سید علی‌اصغر و انقلاب ساوه شمار زیادی از سالخوردگان، معلولان، بانوان حضور داشتند و همنوا با اعضای هیات‌های عزاداری در سوگ امامشان اشک ماتم ریختند.

آیین عاشورای حسینی در شهرهای نوبران، غرق آباد، آوه و دهستان‌های یل آباد، طرازناهید و سایر مناطق این شهرستان نیز برگزار شد.
در ساوه، عزاداران حسینی نماز ظهر عاشورا را به یاد ۷۲ شهید صحرای کربلا به امامت حجت الاسلام «جعفر رحیمی» امام جمعه این شهر در مصلی امام علی‌(ع) این شهرستان اقامه کردند.

عزاداری‌ها در شهر ساوه همزمان با سوم ماه محرم با برپایی توغ گردانی در حرم امام زاده سید علی اصغر(ع) آغاز و عمدتا تا ۱۲ این ماه در مساجد، تکایا و هیات‌های حسینی ادامه دارد.

بیش از ۱۹۰ هیات ثبت شده و ۱۰۰ هیات در حال در ثبت در ساوه وجود دارد که عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در قالب این هیات‌ها همه ساله آیین‌های ماه محرم را گرامی می‌دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha