۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85182739
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

استان مرکزی در عاشورای حسینی غرق عزا و ماتم است

۶ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۱۸
کد خبر: 85182739
استان مرکزی در عاشورای حسینی غرق عزا و ماتم است

اراک - ایرنا - مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی روز جمعه همزمان با عاشورای حسینی با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا یکپارچه فریاد «وای حسین کشته شد» سر می‌دهند و تمام نقاط این استان غرق در عزا و ماتم شد.

به گزارش ایرنا، خیل عظیم مردم عزادار شهرها و روستاهای استان مرکزی با برگزاری آیین ها سینه زنی و زنجیرزنی و حضور در اماکن متبرکه به یاد شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن یاران باوفای آن حضرت ، اشک ماتم ریختند.

در شهر اراک هیات‌های عزاداری از ساعات اولیه امروز به سمت میدان اصلی شهر(شهدا) در حرکت هستند تا پس از اجتماع به صورت متحدالشکل به سمت مصلی بیت‌المقدس حرکت کنند.

براساس اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی مسیرهای تردد همیشگی هیات های عزاداری عاشورای حسینی در اراک مسدود است و مسیرهای جایگزین برای این روز تعیین و اعلام شده است.

علاوه بر این تعزیه سیار اراک نیز امروز از ساعتی دیگر از ابتدای خیابان محسنی حرکت و تعزیه‌خوانان در بازار تاریخی این شهر گوشه‌هایی از مصائب سیدالشهدا(ع) را با اجرای تعزیه به نمایش می‌گذارند.

عصر امروز نیز هیات‌های عزاداری تمام نقاط روستایی و شهری اراک مانند سال‌های گذشته به سمت آستان مقدس شاهزاده محمد عابد(ع) حرکت و پس از اجتماع به عزاداری می‌پردازند.

حرکت نمادین اسیران کربلا در برخی هیاتهای عزاداری ، ذبح قربانی ، توزیع شربت ، حرکت کودکان و نوجوانان با لباس های متحد الشکل با پیشانی بند علی اصغر (ع) ، پا برهنه بودن بعضی از عزاداران در مسیرهای حرکت هیاتها ، بر پا کردن خیمه های امام حسین (ع )و اصحابش در برخی شهرها ، اجرای تعزیه و حمل پرچم های بزرگ از جلوه های عزاداری در استان مرکزی است.

اماکن متبرکه و محل امامزادگان مختلف استان نیز مملو از عاشقان حسینی و عزاداران شهیدان کربلا است که به سوگواری پرداختند. نظیر این مراسم با حضور گسترده و پرشور عاشقان حسینی در شهرستانهای خمین ، دلیجان ، محلات ، تفرش ، آشتیان ، کمیجان ، خنداب ، ساوه ، شازند و زرندیه نیز در حال برگزاری است.

بر این اساس کلیه نیروها و تجهیزات اورژانس استان مرکزی در روز عاشورای حسینی به منظور امدادرسانی به مردم در صورت بروز حوادث احتمالی به حالت آماده باش قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha