۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85183002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خطیب جمعه اصفهان: پیام قیام عاشورا، ایستادگی مقابل ظالمان است

اصفهان -ایرنا- امام جمعه موقت اصفهان گفت: مهمترین درس عاشورا ایستادگی در مقابل حرف زور ظالمان است و تلاش شهدای منادی اسلام نیز تاکنون رساندن این پیام به جهانیان بوده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به ایام سوگواری دهه محرم اظهار کرد: پیش از آغاز مراسم محرم امسال برخی از دشمنان و معاندان با اقدامات تروریستی قصد بر هم زدن مراسم دهه محرم را داشتند که با انجام عملیات اطلاعاتی، گروه‌های مختلف در این زمینه دستگیر و این توطئه در هم شکسته شد.

وی افزود: با وجود تلاش‌های مستمر و تحریم‌های محرم از یک ماه پیش و به کوری چشم دشمنان امام حسین (ع)، امسال عزاداری‌های امام حسین (ع) رکورد شکست و در باشکوه‌ترین مجلس عزاداری در کشور برگزار شد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه عزت و ذلت دست خداست و ما باید به خداوند متکی و امیدوار باشیم، گفت: متاسفانه در راه زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با ظلم، ما امروزه با دشمنان داخلی مواجه هستیم که برخی با فرمان دشمنان خارجی، خط دهی می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز افراد به دلیل بی توجهی به روز قیامت و حسابرسی و فراموشی آن است که ما برای گذر از این مرحله نیاز به شفاعت داریم که از نظر پیامبر اکرم (ص) از جمله شافعان روز قیامت، قرآن کریم، صله رحم، رسول الله (ص) و اهل بیت هستند.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) رمز پیروزی انقلاب اسلامی را حماسه عاشورا می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز یکی از مهمترین مزایای جامعه شیعه را برخورداری و اعتقاد به واقعه عاشورا می‌دانند و این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران یک معجزه بود، زیرا امام خمینی(ره) بدون هیچ سلاح‌ پیشرفته مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

وی در ادامه به واقعه محرم و آنچه بر امام حسین(ع) در شب عاشورا گذشت پرداخت و افزود: امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران خود را فراخواند و با آنها اتمام حجت کرد که مشخص شود یاران با وفای ایشان در روز عاشورا چه کسانی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: دومین درس واقعه عاشورا که از امام حسین(ع) باید آموخت مقابله با ظالمان است برای اینکه اسلام ذلیل نشود و تعبیر هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم» جمله ای است معروف از امام حسین(ع) که در روز عاشورا بیان داشتند و چنین درسی را سردار شهید قاسم سلیمانی و رزمندگان با اقتدا به خون امام حسین(ع) در بسیاری از کشورهای جهان آن را انعکاس دادند.

وی بیان داشت: واقعه عاشورا یک پیام دیگری هم دارد و آن اینکه در کنار جهاد نباید خدا را فراموش کرد،چنانکه امام حسین(ع)در شب عاشورا به یارانش توصیه به توسل و نیایش با پروردگار قبل از جهاد داشت.

حجت‌الاسلام مجتبی کوچک‌زاده، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تشریح درس عاشورا گفت: اتمام حجت، یکی از دستورهای دین اسلام برای جهاد است و امام حسین (ع) پیش از آغاز جنگ با لشکریان دشمن چند بار اتمام حجت کردند.

وی افزود: دشمنان ابا عبد الله(ع) مقابل منطق این امام خواسته نامعقول داشتند، لذا امام حسین (ع) پس از اتمام حجت به یاران خود اذن میدان دادند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان تصریح کرد: ظهر عاشورا پس از شهادت یاران امام نوبت خاندان این امام رسید و یکی پس از دیگری از علی اکبر (ع) و جوانان بنی‌هاشم گرفته تا حضرت عباس (ع)، علی اصغر (ع) همه در راه مقابله با ظلم به شهادت رسیدند تا نوبت به عبدالله بن حسن رسید و به دنبال یاری گری امام حسین(ع) به سمت گودال قتلگاه رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha