۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85183350
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طنین نوای یا حسین (ع) در همدان + فیلم

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 85183350
طنین نوای یا حسین (ع) در همدان + فیلم

همدان- ایرنا- سوگواران و عاشقان حسینی در شهر همدان بر اساس سنتی دیرینه، آئین سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش را با شکوه خاصی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دلدادگان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در دیار هگمتانه، همزمان با سومین روز از شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) و شهادت حضرت زین العابدین (ع) با برگزاری آئین های مختلف و خاص به یاد شهدای دشت نینوا امروز یکشنبه به خیابان ها آمدند و به عزاداری و سوگواری پرداختند.

هیات های حسینی قدیمی همدان نیز از جمله «شالبافان»، «نظر بیگ»، «جولان»، «امامزاده یحیی» و «زینبیه» که سابقه طولانی در برگزاری آیین های عزاداری سید و سالار شهیدان دارند با حضور در میدان امامزاده عبدالله این شهر عزاداری و سینه زنی کردند.

بازسازی صحنه های کربلا سنتی دیرینه در همدان

سوگواران و عزاداران حسینی در برخی از نقاط مختلف استان همدان با بازسازی برخی از صحنه های کربلا، به یاد مظلومیت شهدای دشت نینوا به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند و اشک ماتم ریختند.

طنین نوای یا حسین (ع) در همدان + فیلم

سومین روز شهادت امام حسین (ع) یادآور خاکسپاری پیکر پاک شهدای کربلا به دست طایفه بنی اسد است و هیات های عزادار همدان در این روز به ویژه هیات محله «امامزاده یحیی» گرد هم می آیند و به یاد شهدای کربلا عزاداری می کنند.

پخت و پخش نذری از جمله حلیم، شله زرد، شربت و قیمه از دیگر آداب و رسوم همدانی در سومین روز از شهادت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یارانش است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در نقاط مختلف استان همدان مردم عزادار در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha