۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85183511
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار وزیر خارجه کره‌جنوبی با اردوغان

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۳
کد خبر: 85183511
دیدار وزیر خارجه کره‌جنوبی با اردوغان

تهران- ایرنا - وزارت خارجه کره جنوبی از دیدار پارک جین وزیر امورخارجه این کشور با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درچارچوب مذاکرات برای بهبود روابط دو کشور و افزایش همکاری دوجانبه خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، براساس اطلاعات وزارت امورخارجه کره جنوبی، پارک جین وزیر امورخارجه این کشور با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار کرد. قرار است وی پس از ترکیه به ۳ کشور دیگر اروپایی نیز سفر کند.

این سفر نخستین سفر وزیر امورخارجه کره جنوبی طی ۸ سال گذشته به ترکیه است.

به گفته این وزارتخانه وزیر امورخارجه کره جنوبی با اشاره به هفتادمین سالگرد آتش بس دو کره از کشور دوست ترکیه به خاطر اعزام حدود ۲۰ هزار سرباز طی جنگ کره در فاصله زمانی ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار حمایت ترکیه از دولت کره جنوبی در برنامه ابتکاری "جسورانه" شد که کمک اقتصادی بزرگی به کره شمالی پیشنهاد می دهد تا در مقابل این کشور گام هایی به سوی خلع سلاح هسته ای بردارد.

وزیر امورخارجه کره جنوبی همچنین خواستار توسعه تقویت اقتصادی دوجانبه در صنعت دفاعی، نیروگاه های برق هسته ای و زیرساخت ها شد.

این وزارتخانه همچنین از دعوت یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور از سوی همتای ترکی در آینده نزدیک خبر داد.

چهارشنبه هفته گذشته وانگ یی وزیر امورخارجه چین نیز به ترکیه سفر کرده بود. وی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و هاکان فیدان وزیر امورخارجه ترکیه که بالاترین سطح دیدار دیپلمات ۲ کشور از سال ۲۰۲۱ است دیدار و سپس در مراسم پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک آنکارا و پکن شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha