۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85183719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس انجمن مجموعه داران البرز: مکان مناسب برای معرفی داشته های فرهنگی نداریم

کرج - ایرنا- رییس انجمن مجموعه داران (اشیا و اسناد تاریخی و طبیعی ) استان البرز با اشاره به ظرفیت بالای این بخش برای آموزش و جذب گردشگر در استان گفت : مکان مناسب برای معرفی این آثار و داشته های فرهنگی و تاریخی در اختیار نداریم .

سعید حمزه ای روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز افزود: انجمن مجموعه داران البرز به عنوان نخستین انجمن استانی کشور در این بخش است که مجوز لازم را از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده است.

وی ادامه داد: به رغم اینکه حدود ۳۰۰ مجموعه دار تا کنون در استان البرز شناسایی شده اند اما فقط هشت مجموعه دار توانسته از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری ، صنایع دستی مجوز رسمی دریافت کنند و ۷۰ مجموعه دار به عنوان عضو افتخاری انجمن استان شناخته شوند.

حمزه ای گفت: اختصاص یک مکان مناسب به مجموعه داران افزون بر گسترش آموزش ها، آگاهی بخشی به مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، نقش موثری در جذب گردشگران برای استان البرز دارد.

رییس انجمن مجموعه داران استان البرز بیان کرد: در این استان مجموعه های بزرگی همچون تمبرهای تاریخی، اسکناس، اسناد، کتاب، لباس، لوازم آشپزخانه، دکمه ، کبریت ، فندک ، ابزار کشاورزی ، پرندگان ، انواع کاکتوس و امثال آن وجود دارد که هریک از این مجموعه ها دارای ارزش بالای فرهنگی و آموزشی هستند.

وی افزود: مجموعه داران البرز هیچ گونه چشمداشتی برای حمایت مالی دولت را ندارند اما اختصاص مکان مناسب و دارای امنیت بالا می تواند در معرفی این گنجینه ها موثر واقع شود.

رییس انجمن مجموعه داران استان البرز تاکید کرد: همکاری ادارات کل آموزش و پرورش ، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان ، اوقاف و امور خیریه ، استانداری و شهرداری کرج در شکل گیری مجموعه موزه استان البرز می تواند در شکوفایی فرهنگی و گردشگری این استان تاثیر گذار واقع شود.

وی اظهار کرد: بخش بیشتر مجموعه های استان البرز در خانه ها محبوس مانده و در انتظار مکان مناسب برای نمایش عمومی هستند.

حمزه ای گفت : باغ پرندگان چهارباغ استان البرز به عنوان یکی از مجموعه های بزرگ و ارزشمند این استان به علت عدم حمایت، اکنون در حال انتقال به استان قزوین است در حالیکه این مجموعه می تواند یک ظرفیت مناسب گردشگری برای البرز باشد.

رییس انجمن مجموعه داران البرز تاکید کرد: در یکی از مجموعه های تاریخی و خصوصی استان بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب ارزشمند فرهنگی و تاریخی و حدود ۴۰۰ سند تاریخی نگهداری می شود ضمن آنکه مجموعه تمبر و سکه یکتا و مجموعه کبریت هر یک دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران هستند.

وی افزود: تجمیع این مجموعه ها موجب خواهد شد تا استان البرز در بحث فرهنگی، علمی و آموزشی به عنوان یک قطب مرجع شناخته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha