۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85183818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعضای شورای اسلامی شهر "سده" خواف استعفا کردند

۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبر: 85183818
اعضای شورای اسلامی شهر "سده" خواف استعفا کردند

گناباد-ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر «سده» از توابع بخش سلامی شهرستان خواف گفت:‌ همه پنج عضو این شورا در اعتراض به مشکل کمبود آب امروز استعفا کردند.

محمد شیرین سده ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ شهر سده بخش سلامی خواف در سال جاری با مشکل شدید تامین آب شرب مواجه بوده است و هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت ۱۰ هزار نفری این شهر و سه روستا از این شهرستان با کمبود شدید آب مواجه هستند.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر ۴۰ درصد از شبکه آب شرب شهر سده خواف فرسوده است و بخش زیادی از هدر رفت آب از این محل صورت می گیرد و چاه آب موجود جوابگوی نیاز مردم و مشترکان نیست.

رییس شورای اسلامی شهر سده اظهار داشت:‌ مسوولان برای رفع مشکل آبرسانی شهر سده باید در کوتاه مدت نسبت به تامین آب شرب از چاههای آب کشاورزی و در بلند مدت نسبت به حفر چاه اقدام کنند.

شیرین سده‌ ای گفت:‌ نامه استعفای همه اعضای شورای اسلامی شهر سده به فرمانداری ارسال شده است.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سده هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید مشکل تامین آب شرب این شهر تصریح کرد:‌ این مشکل از ۲ سال قبل به مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی منعکس شده ولی تاکنون گام موثری در این زمینه برداشته نشده است.

علی غلامپور اظهار داشت:‌ شهر سده در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با کمبود شدید آب مواجه بود و با توجه به حجم بسیار کم منابع آبی موجود، قدرت جیره بندی آب وجود نداشت و این مساله مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد.

وی اضافه کرد:‌ چند روز گذشته به صورت موقت آب شرب در شبکه آب شرب شهری و روستاهای همجوار برقرار شد و بعد از مدتی دوباره به شدت کاهش یافت.

گفتنی است، تماس خبرنگار ایرنا با فرماندار و معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار خواف تا لحظه مخابره این خبر نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف هم پیش از این گفته بود: پس از تلاش گروه تعمیرات و اتفاقات رفع گرفتگی خط ورودی، جریان آب شرب به شهر سده و روستاهای بخش سلامی این شهرستان برقرار و مشکل تامین آب شرب هشت هزار مشترک آنها رفع شد.

به گزارش ایرنا، به گزارش امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، محسن چهکندی افزود: بدنبال گزارش‌های مردمی مبنی بر افت فشار و قطعی‌ آب در برخی مناطقی از شهر سده و روستاهای «مزرعه شیخ و شهرکـ و خیرآباد»، گروه اتفاقات و تعمیرات آب و فاضلاب به منطقه اعزام شد.

وی اظهار کرد: با بررسی و بازدید میدانی صورت گرفته از تاسیسات و خطوط شبکه آب مشخص شد، مسیر خط ورودی آب ۲۰۰ میلی‌متر آزبست به شهر سده و روستاهای مذکور دچار انسداد شده است.

چهکندی ادامه داد: پس از شستشوی شبکه و تخلیه خطوط آب در چند نقطه گرفتگی طول مسیر انتقال آب رفع شد.

وی تاکید کرد: جمعیت تحت پوشش شهر سده و روستاهای مذکور بخش سلامی بیش از هشت هزار نفر است.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha