۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85183861
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار خواف:‌ علت اختلال در تامین آب «سده» عوامل فنی است

گناباد-ایرنا- فرماندار خواف گفت:‌ مشکلات فنی در هنگام تعمیر برخی خطوط قدیمی انتقال آب علت اصلی تنگناهای تامین آب شرب در شهر «سده» از توابع بخش سلامی این شهرستان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی امور آب و فاضلاب خواف، مهدی عباسپور روز شنبه با اشاره به پیگیریها برای رفع این معضل در شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی تصریح کرد:‌ میزان آب موجود در شهر سده با میزان مصرف آن برابر است و هرگونه هدر رفت آب باعث می شود مردم با مشکل قطعی آب شرب مواجه شوند.

فرماندار خواف بیان داشت: برای رفع مشکلات تامین آب شرب شهر سده پیگیریهایی برای کسب مجوز مکان برای حفر چاه جدید در شهر سده در دست اقدام است تا در دراز مدت مشکل آب این شهر رفع شود و کارشناسان امور آب و فاضلاب برای رفع این تنگناها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

یادآور می شود:‌ همه اعضای شورای اسلامی شهر سده از توابع بخش سلامی خواف روز شنبه در اعتراض به مشکلات کمبود آب این شهر استعفا دادند.

رییس شورای اسلامی شهر سده خواف پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود:‌ این شهر در سال جاری با مشکل شدید تامین آب شرب مواجه بوده است و هم اکنون ۵۰ درصد جمعیت ۱۰ هزار نفری این شهر و سه روستا از این شهرستان با کمبود شدید آب مواجه هستند.

محمد شیرین سده ای ادامه داد:‌ در حال حاضر ۴۰ درصد از شبکه آب شرب شهر سده خواف فرسوده است و بخش زیادی از هدر رفت آب از این محل صورت می گیرد و چاه آب موجود جوابگوی نیاز مردم و مشترکان نیست.

سده از توابع بخش سلامی شهرستان خواف در سال ۱۴۰۰ به شهر ارتقاء‌ یافت.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha