۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۵۶
کد خبرنگار: 785
کد خبر: 85183940
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آزمون آیلتس به دلیل افشای سوالات لغو شد

تهران- ایرنا- سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آزمون آیلتس به دلیل افشای سوالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان لغو شد. 

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در اطلاعیه سازمان سنجش آمده است: به اطلاع داوطلبان می‌رساند آزمون آیلتس توسط سه سنتر اصلی به نمایندگی از موسسه IDP (به عنوان صاحب امتیاز آزمون) و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. در ساعات منتهی به برگزاری آزمون مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲ (۲۹ جولای ۲۰۲۳)، بر اساس گزارش ناظرین این سازمان به دلیل افشای سؤالات و با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان با اطلاع موسسه IDP آزمون‌ مذکور لغو شد.

بدیهی است داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجری برگزاری آزمون نسبت به دریافت هزینه آزمون و یا انتخاب تاریخ جدید اقدام نمایند. لازم به یادآوری است راهبرد این سازمان در فرایند نظارت (طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) صیانت از حقوق داوطلبان و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و تقلب مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین دستورالعمل‌های حفاظت آزمون است.

به گزارش ایرنا، آزمون آیلتس IELTS  به معنای سیستم جهانی ارزیابی زبان انگلیسی، یکی از معتبرترین آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی افراد در جهان است که مهارت زبان انگلیسی شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

داوطلبانی که می‌خواهند در دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان ادامه تحصیل دهند یا به یک کشور انگلیسی‌زبان برای کار یا زندگی مهاجرت کنند باید نمره قابل قبولی از این آزمون به‌دست آورند. 

در این آزمون، چهار مهارت Listening (شنیداری)، Reading (خواندن)، Writing (نوشتاری)، Speaking (گفتاری) داوطلبان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. 

براساس مصوبه ۷۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر آزمون‌های بین‌المللی از جمله آیلتس بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است، برگزاری این آزمون با توجه به توافقات صورت گرفته با موسسه استرالیایی IDP  (به عنوان صاحب امتیاز آزمون) است، آزمون آیلتس توسط مراکز اصلی و تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‏ شود.

برگزاری این آزمون از ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ در ایران به دلایلی به تعویق افتاده بود، پس از هفت ماه قرار بود این آزمون صبح امروز برگزار شود. به گفته شرکت کنندگان در این آزمون که از شهرهای مختلف کشور بودند پس از حضور داوطلبان در جلسه آزمون، اعلام شد که آزمون امروز به دلیل لو رفتن سوالات امتحان لغو است.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگویی درمورد لغو آزمون آیلتس گفت: طی بررسی‌هایی که به عنوان ناظر آزمون آیلتس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این آزمون نباید برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha