۸ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85184249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران قزوینی

قزوین - ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی قزوین گفت: ۱۱ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران قزوینی بابت فروش محصول خود در طرح خرید تضمینی امسال پرداخت شد.

عباس رحمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این میزان پرداخت معادل حدود ۶۵ درصد مطالبات گندم کاران قزوینی است.

وی اظهار کرد: مطالبات یاد شده مربوط به گندم های تحویل داده شده تا سیزدهم تیرماه معادل ۱۵۸ هزار تن بوده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین مجموع مطالبات گندم کاران قزوینی را بابت فروش محصول خود در طرح خرید تضمینی امسال ۱۸ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مدارک مربوط به کشاورزان را برای تسویه به بانک ارسال شده است.

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران قزوینی

ذخیره سازی بیش از ۱۶۰ هزار تن گندم در قزوین

این مسوول در ادامه از ذخیره سازی ۱۶۰ هزار و ۴۰۰ تن گندم خریداری شده از کشاورزان قزوینی در سیلوها و کارخانجات آرد خبر داد و گفت: کار برداشت گندم در بیشتر مناطق استان به جز آوج پایان یافته است اما با توجه به اینکه برداشت گندم در اراضی دیم این شهرستان به تازگی شروع شده مراکز خرید تضمینی این محصول در این منطقه از استان فعال هستند.

رحمانی یادآور شد: در حال حاضر پنج مرکز خرید تضمینی گندم محصول کشاورزان آوجی را تحویل می گیرند.

وی اظهار کرد: سیلوی تاکستان نیز به عنوان سیلوی دولتی استان قزوین تا پایان شهریور ماه محصول گندم کشاورزان استان را تحویل می گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین با بیان اینکه مصرف ماهانه گندم در استان (نانوایی ها) ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن است،افزود: با توجه به میزان خرید انجام شده، بیش از ۱۰۰ درصد نیاز سالانه استان گندم ذخیره سازی شده است.

پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران قزوینی

تخصیص ماهانه ۲ هزار تن گندم خارجی به قزوین

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی دولتی استان قزوین در ادامه با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای بهبود کیفیت آرد نانوایی ها، اظهار کرد: به منظور بهبود کیفیت آرد مصرفی نانوایی ها، ماهانه ۲ هزار تن گندم خارجی (وارداتی) به استان قزوین تخصیص پیدا می کند.

وی ادامه داد: این گندم ها در کارخانجات به آرد تبدیل می شوند و پس از ترکیب با آرد گندم استان به نانوایی ها تحویل داده می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha