رییس سازمان منابع طبیعی: طرح نهال‌کاری از برنامه زمانبندی جلوتر است

بندرعباس - ایرنا - معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در راستای اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت گفت: در نخستین سال اجرای این طرح از نیمه اسفندماه پارسال تاکنون، ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید و آماده کاشت است که با این میزان، از تعهدات‌مان جلوتر هستیم.

به گزاارش ایرنا، عباسعلی نوبخت روز یکشنبه در بازدید از نهالستان باغو بندرعباس افزود: طرح یک میلیارد اصله درخت در مدت چهار سال با استفاده از ظرفیت نهالستان دولتی و خصوصی کشور انجام می‌گیرد که به طور میانگین سالانه ۲۵۰ میلیون اصله درخت یا نهال در کشور تولید و کشت می‌شود.

وی ابراز کرد: این طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور با مشارکت مردمی و سایر عوامل اجرایی به خوبی، در حال پیشرفت است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: تمامی استان‌های کشور در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت در حال تولید نهال هستند و این مساله نشان می‌دهد که طرح با برکتی را شروع کرده‌ایم که امیدواریم در پایان چهار سال خیر و برکت آن را در راستای آبادانی و سرسبزی عرصه‌های طبیعی کشورمان شاهد باشیم.

نوبخت با اشاره به اینکه استان هرمزگان پیشرو در تولید و کاشت نهال است، خاطرنشان کرد: این استان باتوجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی تاکنون توانسته از میزان تعهد تولید پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نهال در سال به مرز ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نهال برسد.

وی در پایان با قدردانی از تلاش‌های عوامل اجرایی و دست‌اندرکار در نهالستان‌های استان هرمزگان گفت: در هرمزگان کار بسیار خوب و با کیفیتی در تولید نهال انجام شده است و امیدواریم با تلاش‌های انجام شده شاهد فعالیت‌های چشمگیرتری در این حوزه باشیم.

به گزارش ایرنا، کشورمان ایران برای احیا و بازسازی زیست بوم‌های تخریب شده تصمیم به تولید و کاشت درخت کرده است که با دستور رییس جمهور طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در چهار سال کلید خورده و با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی، به تکلیف قانونی تبدیل شده است و سهم هرمزگان نیز تولید و کاشت سالانه ۶ میلیون و ۵۰۰ درخت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha