۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85184396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات کمبود آب روستای "گوش" شهرستان مشهد برطرف شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مشکلات کمبود آب روستای "گوش" با ۲۴۰ خانوار از توابع بخش مرکزی مشهد برطرف شد.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تامین آب روستای گوش از طریق یک حلقه چاه دستی انجام می شد که در پی خشکسالی‌های چندساله اخیر، این چاه دچار افت آبدهی و بروز مشکلات شدیدکمبود آب در این روستا شده بود.

وی اضافه کرد: به منظور رفع مشکلات کمبود آب ساکنان روستای گوش با اقداماتی نظیر نوبت بندی، آب رسانی انجام و مدیریت آب تامین می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طی روزهای اخیر نیز با انجام کف شکنی چاه موجود و افزایش آبدهی، مشکلات کمبود آب روستای گوش برطرف شد.

روستای گوش، روستایی تاریخی و خوش آب و هوا، در دامنه کوه گوش و در فاصله ۶۲ کیلومتری شهر مشهد است. عمده مردم در این منطقه به کشاورزی، باغداری و دامداری مشغول هستند.

شرکت آب و فاضلاب مشهد علاوه بر تامین آب پایدار برای ساکنان شهر مشهد، رسالت تامین آب آشامیدنی حدود ۳۰۰ روستای این شهرستان را بر عهده دارد.

مصرف سالانه آب به ازای هر نفر در مشهد ۲۰۰ متر مکعب است که نسبت به سرانه کشوری زیاد نیست اما با توجه به شرایط تنش آبی در این کلانشهر و کاهش بارندگی‌ها، مدیریت مصرف الزامی است.

نیاز آبی مشهد در شرایط اوج مصرف ۱۲ هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است و اکنون چهار هزار و ۱۵۰ لیتر در ثانیه کسری تولید و استحصال آب وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha