یکهزار و ۹۷۸ تُن انواع کودهای یارانه‌ای تیرماه امسال در استان تهران توزیع شد

شهرری - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از تامین و توزیع بیش از یکهزار و ۹۷۸ تُن انواع کودهای یارانه ای تیرماه امسال بین کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران، علی محمدحسینی روز یکشنبه اظهار داشت: این مقادیر کود شامل یکهزار و ۴۶۷ تن کود ازته، ۳۳۱ تن فسفاته و ۱۸۰ تن پتاسه بوده که در بین کارگزاران استان توزیع شده است.

این مسئول افزود: برای حمایت از کشاورزان باید الگوی کشت بر اساس اصول و ضوابط کشت در استان نهادینه شود تا بتوان بر اساس الگوی کشت محصولاتی که امکان دریافت کود یارانه ایی را دارند شناسایی و کود مورد نیاز کشاورزان که الگوی کشت را رعایت می کنند تامین کرده تا تولید محصولات با قیمت کمتری امکان پذیر شود.

وی با توجه به اهمیت تغذیه گیاهی در جهت حمایت از تولید محصولات کشاورزی در خرداد ماه امسال یکهزار و ۶۳۷ انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان از طریق شبکه کارگزاران بر اساس حواله الکترونیکی در بین کشاورزان توزیع شده است.

محمدحسینی به اهمیت کود برای تغذیه گیاه که موجب افزایش محصول و حفظ حاصلخیزی خاک می شود اشاره کرد و گفت: کشاورزان باید از بهترین زمان کوددهی به محصولات خود آگاه باشند و این شرکت آمادگی دارد بر اساس حواله الکترونیکی صادره از مدیریت های جهاد کشاورزی نسبت به تامین کود مورد نیاز تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

این مسئول همچنین در جلسه سامانه پایش کودی و رفع مغایرت بین شرکت و کارگزاران خاطرنشان کرد: صدور حواله الکترونیکی برای کشاورزان و ثبت آن در سامانه توسط کشاورزان از الزامات طرح پایش است و کارگزاران فقط بر اساس حواله الکترونیکی مجاز به تحویل کود به کشاورزان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha