۹ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85184739
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار دانش‌آموز گیلانی در برنامه‌های تابستانی ورزشی شرکت کردند

رشت - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۰ هزار دانش‌آموز استان برای گذران اوقات فراغت در کانون‌های ورزشی شرکت کرده‌اند.

امیر سراجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش و پرورش گیلان تمامی ظرفیت‌ها را برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال به کار گرفته‌است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۰ پایگاه کانون‌های ورزشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرستان‌های مختلف استان گیلان خاطر نشان کرد: این فضاهای ورزشی برای حضور دانش‌آموزان در هر سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه برنامه‌ریزی شده‌ است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: در پایگاه‌های ورزشی بیش از ۲۰ رشته از جمله بستکبال، والیبال، فوتسال، هندبال، بدمینتون، تنیس روی میز، شنا، دو و میدانی و شطرنج برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌است.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در کانون‌های ورزشی و فعالیت در رشته‌های مختلف یکی از راه‌هایی غنی‌سازی اوقات فراغت و گذران موثر در فصل تابستان و تعطیلی مدارس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نقش مهم و موثر ورزش در سلامت دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ورزش، نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دارد و بی‌حالی و بی‌انگیزگی را از آنان دور می‌کند از این‌رو خانواده‌ها باید به ورزش فرزندان خود اهمیت دهند.

وی با بیان اینکه ورزش در تقویت حافظه نیز تاثیرگذار است، اظهار کرد: فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان در یادگیری آنان نقش موثری دارد از این‌رو ضروری است تا در کنار آموزش به ورزش نیز توجه شود.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha