۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85185067
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت زیرساخت های آبرسانی خواف با سرمایه ۱۴۶۰ میلیارد ریالی

گناباد-ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی گفت: ۱۴۶۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت های آبرسانی شهرستان خواف واقع در جنوب این استان در سالجاری سرمایه گذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین امامی عصر یکشنبه در دیدار با فرماندار خواف افزود: در سال گذشته ۸۸۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی برای شهرستان خواف برنامه ریزی شد که سه طرح آن شامل آبرسانی به پروژه مسکن ملی شهر خواف، آبرسانی به شهر خواف و ۱۵ روستای مجتمع کلاته های بخش مرکزی این شهرستان در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۵۸۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی دیگر نیز در شهرستان خواف آغاز شده که مهم ترین آنها ساخت ۴۰۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب در شهر و روستاهای شهرستان خواف است، ابراز امیدواری کرد: این طرحها در سالجاری مورد بهره برداری قرار گیرند.

امامی اظهار داشت: شهر سده از توابع بخش سلامی شهرستان خواف داری یک مخزن ذخیره سازی آب شرب با ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب است که با کوچک ترین حادثه و اتفاق احتمالی همانند قطعی برق موجب بروز تنش در شبکه آب می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تصریح کرد: با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب شهر سده عملیات ساخت یک باب مخزن به ظرفیت هزار مترمکعب در شهر سده شهرستان خواف طی امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به تدوین برنامه جامع اصلاح و بازسازی شبکه های فرسوده توزیع آب شهرهای تازه تاسیس این استان طی امسال گفت: این اقدام علاوه بر کاهش هدر رفت، باعث رفع بخش زیادی از نیاز آبی شهر و روستاها و از جمله شهرستان خواف می شود.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha